موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16444
۲۵ بهمن ۱۳۹۵

جام باشگاه های کتابخوانی شهرستان ری

مربیان نمونه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گزارش کودک پرس، این مربیان در سه ماهه پایانی سال ۹۵ با تشکیل۲۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس، موفق شدند فضای مطالعه و کتابخوانی را گسترش دهند.

 

در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ری علاوه بر مطالعه کتاب های مد نظر، ۲۲۷ نسخه نامه به نویسنده، ۱۲۵ حلقه فیلم ۵۰ ثانیه ای و ۶۴ قطعه عکس از فعالیت های این باشگاه ها به دبیرخانه رسید و برگزیدگان نیز همزمان با سایر استان های کشور به دبیرخانه مرکزی مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

قرار است در مراسمی با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهرستان ری در اسفند ماه از ۷۰ مربی نمونه تجلیل شود.

گفتنی است، برنامه «جام باشگاه های کتابخوانی» از جمله برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که از ابتدای آذرماه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، ادارات آموزش و پرورش، اداره امور کتابخانه ها و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری شکل گرفت.

این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده و شهرستان ری یکی از ۱۵ شهر کشور است که در طرح ملی جام باشگاه های کتابخوانی مشارکت دارد و برای این امر ۲۵۰۰ جلد کتاب به باشگاه های کتابخوانی شهرستان ری اهدا و جلسات آموزشی و توجیهی فراوانی با ۱۷۰ مربی و همچنین مسئولان و نهاد های مربوطه برگزار شد.

برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه ریزی شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار