164424
۱۷ تیر ۱۳۹۷
رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ تهران مطرح کرد؛

تأثیر المپیادها بر افزایش سطح مطالعه دانش‌آموزان

رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ تهران گفت: المپیادها سبب می‌شوند تا دانش‌آموزان فراتر از کتاب‌های درسی، مطالبی را مطالعه کنند ضمن آنکه معلمان هم با علوم و مباحث جدید آشنا می‌شوند و آنها را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، سامان حسینخانی رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی زیست شناسی 2018 تهران با بیان اهمیت المپیادها، اظهار کرد: المپیاد یک فرایند تراز اول علمی است که برگزاری آن در کشورمان باعث تقویت هر چه بیشتر حس خودباوری در میان دانش‌آموزان و معلمان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه المپیاد فی نفسه یک رویداد مثبت است، گفت: المپیادها بستری را فراهم می‌کنند که ضمن آن استعدادهایی که توانایی رقابت دارند، به منصه ظهور می‌رسند و این یک اصل پذیرفته شده در تمام دنیاست؛ کما اینکه در مورد کشور ما هم در طول برگزاری المپیادها بسیاری از استعدادها شکوفا شده‌اند.

حسینخانی با تشریح عملکرد کمیته علمی المپیاد جهانی زیست شناسی تهران تصریح کرد: اعضای کمیته علمی المپیاد زیست شناسی 2018 تهران را در چهار گروه سلولی مولکولی، زیست جانوری، زیست گیاهی و بوم‎شناسی و تکامل، اساتید دانشگاه‌ها و تعداد محدودی از دانش‌پژوهان و برگزیدگان المپیادهای دوره‌های قبل تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: طراحی سؤالات هر ساله به عهده کشور میزبان است و کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی تهران هم بر همین اساس طراحی سؤالات را انجام داده است؛ فقط یک گروه پشتیبانی از ستاد جهانی المپیاد هر سال و یک هفته قبل از برگزاری المپیاد، در کشور میزبان حاضر می‌شود و سؤالات را بررسی می کند تا در صورت داشتن ایراد جدی، نسبت به برطرف شدن آن اقدام شود.

حسینخانی با تأکید بر تأثیرات مثبت برگزاری المپیاد زیست شناسی در کشورمان گفت: در تمام دنیا، برگزیدگان المپیادها در همان رشته در دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهند اما متأسفانه در کشور ما به دلیل مسائل حاشیه‌ای که بر فرهنگ ما حاکم است، به طور مثال بسیاری از برگزیدگان المپیاد زیست شناسی در رشته پزشکی ادامه تحصیل می‌دهند ولی جای خوشحالی است که حتی در این صورت هم با نسلی از پزشکان علاقه‌مند به علم مواجهیم.

 

وی در پایان استقبال خوب کشورها از المپیاد زیست شناسی تهران را از نکات حائز اهمیتی دانست که نوید برگزاری المپیادی پربار را در کشورمان می‌دهد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار