164421
۱۷ تیر ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اجرای آزمایشی طرح «کارآمد» در ۳ استان/ «رقابت» آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می‌کند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی طرح «کارآمد» در ۳ استان خبر داد و گفت: این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رقابت‌زدایی در مدارس ابتدایی از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است و رقابت آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می‌کند.

وی افزود: رتبه‌بندی و رقابت، دانش‌آموزان را از اصالت دور می‌کند و آسیب‌های جدی به آنها وارد می‌کند و ما باید به سمت برنامه و طرح‌های مختلفی برویم که رقابت‌ها مانع پیشرفت و موفقیت‌ دانش‌آموزان نشود.

حکیم‌زاده از اجرای طرح «کارآمد» در سه استان به عنوان پایلوت خبر داد و افزود: این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی می‌شود و پاسخگویی به نیازهای معلمان توسط خود معلمان تعیین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح، اختیار به دست مدیران  مدارس سپرده خواهد شد تا کلاس‌هایی که برگزار می‌شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت‌های لازم و در راستای رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران کودکی، دوران بازی و شکوفایی و خلاقیت است، افزود: تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه ابتدایی باید بر اساس شادابی و نشاط دانش‌آموزان صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در این شرایط امروز باید به بچه ها امید و نشاط بدهیم و حق نداریم نگرانی‌هایی که در جامعه در زمینه مسائل مختلف وجود دارد به دنیای کودکان منتقل کنیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار