164418
۱۷ تیر ۱۳۹۷

مدیریت زمان تغذیه و خواب کودک در سبک زندگی معصومین(علیهم‌السلام)

جراح و متخصص طب اسلامی با اشاره به ضرورت مدیریت زمان در تغذیه و خواب کودکان با استفاده از پیام و گفتارهای ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، گفت: نیاز کودکان به غذای اول شب، سبب تعادل مزاج و مقدمه برخاستن آنها در آغاز صبح می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی آقا رفیعی، جراح و متخصص طب اسلامی با اشاره به اینکه سبک زندگی، آداب، روش و سنت‌های روزمره انسان است که به صورت فرهنگ و ملکه در آمده است، گفت: بخشی از این سبک زندگی شامل مجموعه تربیت‌های آشکار در کردارها، رفتارها و گفتارهای مردم است که از طریق سنن نیکان، پیامبران الهی و دانشمندان و یا از طریق علم و مطالعه مرسوم گذشته به دست آمده باشد.
وی با اشاره به برخی سنت‌های نیکوی برجای مانده از امامان معصوم(علیهم‌السلام) گفت: توصیه‌هایی در مورد نظافت و بهداشت سر و تن روش‌ها و سبک‌هایی است برجای مانده از امامان معصوم(علیهم‌السلام) به مسلمانان که به کاربستن آنها نشانه‌ای از تمدن است و فروگذاری آنها موجب ابتلا به بیماری‌ها و … حتی در جوامع به ظاهر متمدن خواهد شد.

حجت‌الاسلام آقا رفیعی با اشاره به اجرا نشدن بسیاری از روش‌های سلامت و پاکیزگی در میان جامعه مسلمانان، گفت: علی رغم فرمایشی از امام صادق(علیه‌السلام) که فرموده‌اند: «کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شینا، قولو اللناس حسنا و احفظوا السنتکم..: برای ما زینت باشید و نماینده زشتی علیه ما نباشید، همواره با مردم خوب سخن گویید و زبانتان را نگه دارید..» در برخی از جوامع مسلمان بسیاری از این روش‌های سلامت و پاکیزگی اجرا نمی شود و زینت جامعه اسلامی به زشتی گراینده است.

 

ضرورت مدیریت زمان در سبک زندگی اسلامی
وی همچنین با اشاره به ضرورت تنظیم کارهای روزمره یا به اصطلاح مدیریت زمان، افزود: اگر یاد بگیریم همواره پیش از صدای اذان بیدار شویم، و برنامه‌های عبادی، یا مطالعات خود از کتاب خدا و تحقیقات علمی، فرهنگی و دعا، مدیریت روز خود را آعاز کنیم و صبحانه یا سحری کافی بخوریم هیچگاه نا‌هماهنگی و عقب ماندگی نخواهیم داشت.
این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در چنین سبکی از زندگی، آن زمان که همه خوابند ما آگاه و بیداریم و با یک رابطه منطقی و نتیجه گیری از فکر، وارد روزی جدید و نشاط آور می شویم.

 

ضرورت مدیریت زمان در تغذیه و خواب کودکان
وی با اشاره به ضرورت مدیریت زمان در تغذیه و خواب کودکان با استفاده از پیام و گفتارهای تحقیقاتی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) تصریح کرد: نیاز کودکان به غذای اول شب، سبب تعادل مزاج و مقدمه برخاستن آنها در آغاز صبح می‌شود
وی ادامه داد: والدینی که از ابتدای مغرب با تهیه، خرید روزی و طبخ آن، همچون امیر مومنان(علیه‌السلام) غذای کودکان را آماده می‌کنند امکان استراحت و تنظیم برنامه‌های آنان را نیز فراهم و مدیریت خواهند کرد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار