موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16440
۲۵ بهمن ۱۳۹۵

45 مدرسه طبیعت در کشور

مدیرکل بهزیستی استان همدان در جلسه تبیین اهمیت مدارس طبیعت گفت: مدارس طبیعت باید فعالیت خود را در استان همدان گسترش دهند.

حمیدرضا الوند پیش از ظهر یکشنبه در جلسه تبیین اهمیت مدارس طبیعت که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان و مدیر مدرسه طبیعت نسیم همدان برگزار شد، گفت: 90 درصد کودکان زیر 6 سال در اختیار مهد کودک ها نیستند و مدارس طبیعت باید حوزه فعالیت خود را گسترده کنند.

حمیدرضا الوند با بیان اینکه 5 محور رشدی برای کودکان شامل مهارت های بدنی، ادراکی عاطفی، شناختی، اخلاقی اجتماعی معنوی و زیبایی شناختی مطرح است، افزود: احترام به طبیعت، از فرصت های کشور ما است و تمامی برنامه ها باید با توجه به این امر تدوین شود.

 

 

مدیر مدرسه طبیعت نسیم همدان نیز گفت: امروز طبیعت فقط در تلویزیون قابل مشاهده است و جدال و خشونت های طبیعی جای خود را به بازی های کامپیوتری سپرده و حتی تجربه سرما و گرمای بیرون نیز از پشت پنجره ممکن شده است که این، خاطره ماندگاری برای کودکان از تماس با جهان زنده باقی نخواهد گذاشت.

حمید نوروزی افزود: با توجه به اهمیت فوق العاده تجربه طبیعت در کودکی باید گفت که در شرایط امروزی زندگی شهری در تامین این تجربه برای کودکان خویش غفلت کرده ایم و این غفلت برای آینده محیط زیست ما می تواند بس گران تمام شود.

وی اظهار کرد: تاکنون عمده کوشش ما در تامین آموزش محیط زیست برای بزرگسالان صرف شده و به عبارت دیگر، دوره ای را برای علاقه مند و متعهد کردن آنها نسبت به طبیعت برگزیده ایم که علایق آنها پیشاپیش کاملا شکل گرفته بوده است.

وی گفت: در این سن به آنها تنها می توان آگاهی داد اما برای برانگیختگی دیر شده و باید توان خویش را صرف کودکان کنیم و هرچه بیشتر امکان تجربه طبیعت در همه جا را برای آنها فراهم آوریم.

وی ادامه داد: این کار نیازمند درک اهمیت فوق العاده این موضوع از جانب برنامه ریزیان آموزش همگانی، ترتیبات قانونی و سازمانی برای گنجاندن آن در برنامه های آموزشی و تامین منابع اطلاعاتی است.

 

وی عنوان کرد: درحال حاضر 45 مدرسه طبیعت در کشور وجود دارد و همدان نهمین مدرسه طبیعت را در کشور راه اندازی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: اگر نتوانیم گلوگاه های موثر آموزش را پیدا و مدیریت کنیم، کمیت کار لنگ خواهد بود و با توجه به ظرفیت هایی که در بدنه دولت وجود دارد انتظار می رود ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها به کمک محیط زیست بیایند.

محمدرضا محمدی راه اندازی مدارس طبیعت را تجربه موفقی دانست که می تواند حس تعلق به طبیعت را در کودکان پرورش دهد و در سنین بزرگسالی، آنها را مدافعان طبیعت کند.

 

 

وی تاکید کرد: در وضعیتی که امروز کودکان ما به شدت نیازمند ارتباط با طبیعت هستند، باید ابزاری فراهم شود تا با طبیعت انس بگیرند و به درستی از آن بهره برداری  کنند و مدافع حفظ محیط زیست باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدرسه طبیعت تجربه موفقی است که نتایج خوبی در کوتاه مدت داشته و ابزار بی بدیلی است تا با آن عشق به طبیعت را در آینده سازان کشور نهادینه کنیم.

 

در ادامه این نشست در خصوص مسائل طرح شده و امکان گسترش فعالیت مدارس طبیعت در استان بحث شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار