164326
۱۷ تیر ۱۳۹۷

کسب ۴ مدال توسط فرنگی‌کاران نوجوان ایران در کرواسی

«امیرحسین خوانساری» و «سجاد عباس پور» فرنگی‌کاران وزن‌های ۵۵ و ۴۸ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در کرواسی به ترتیب مدال طلا و نقره گرفتند و ۲ نماینده دیگر ایران مدال برنز را به گردن آویختند.

به گزارش کودک پرس ، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از 15 تیر ماه در زاگرب کرواسی آغاز و یکشنبه با برگزاری مسابقات پنج وزن دوم به پایان می رسد.
پس از برگزاری مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم که روز جمعه برگزار شد، رقابت های رده بندی و فینال امشب برگزار شد و امیرحسین خوانساری در وزن 55 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. سجاد عباس پور در وزن 48 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد وحسین قاسمی و محمد ناقوسی در اوزان 65 و 80 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در وزن 48 کیلوگرم «سجاد عباس پور» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم «لئونید موروز» از مولداوی را با نتیجه 10 بر یک از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل «کنستانتین تئودور» از رومانی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عباس پور در این مرحله مقابل «آرشاد» از هند با نتیجه 6 بر 5 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 4 مغلوب «ابرار آتابایف» از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 55 کیلوگرم «امیرحسین خوانساری» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم نیز «فافه یانا» از گینه بیسائو در مبارزه حاضر نشد تا دور سوم بنیز ا نتیجه 8 بر یک «مانوئل استویچا» از رومانی را مغلوب کند و راهی مرحله نیمه نهایی شود.
خوانساری در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 6 بر 5 از سد «امیربک سلطان اف» از ازبکستان گذشت و راهی دیدار پایانی شد و در فینال نیز مقابل «گئورگی پرتایا» از گرجستان با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت و تیم ایران صاحب نخستین مدال طلا در این پیکارها کرد.

در وزن 65 کیلوگرم «حسین قاسمی» در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر «حسن الحراتی» از عربستان را مغلوب کرد و در دور بعد مقابل «میکیتا پولیتایف» از اوکراین با نتیجه 4 بر صفر به پیرورزی رسید اما در مبارزه بعدی با نتیجه 8 بر 3 مغلوب «مسلم ایمادایف» از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.
قاسمی در گروه بازنده ها «کیوتارو سوگابه» از ژاپن را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به دیدار رده بندی رفت که در این مبارزه نیز 7 بر صفر «خویچا آنانیدزه» از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 80 کیلوگرم «محمد ناقوسی» پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 «امیرخان تسوچویف» از روسیه را شکست داد و در دور سوم مقابل «تیرونه استرکنبورگ» از هلند با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید.

ناقوسی در دور چهارم نیز با پیروزی 8 بر صفر برابر «اوکتای دمیر» از ترکیه راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله با شکست 7 بر یک برابر «گئورگی تسوپوراشویلی» از گرجستان از راهیابی به فینال بازماند.
و در دیدار رده بندی با نتیجه 6 بر یک «بکزاد احمداف» از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
در وزن 110 کیلوگرم «محمدرضا عبدیان» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «توماس واورزینسکی» از لهستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر لهستانی مقابل نماینده جمهوری آذربایجان، عبدیان از دور رقابت ها کنار رفت.

همچنین شنبه و پس از برگزاری رقابت های مقدماتی پنج وزن دوم، «شاهین بداغی» و «محمد نصرتی» در وزن های 60 و 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و «امیررضا ده بزرگی» نیز در وزن 45 کیلوگرم در گروه بازنده ها یکشنبه باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار