موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16430
۲۵ بهمن ۱۳۹۵

اسوه های دفاع مقدس به کودک و نوجوان معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه کودکان و نوجوانان نباید سطحی باشد گفت: کودکان و نوجوانان را با اسوه های دوران دفاع مقدس آشنا کنید.

به گزارش کودک پرس، سرهنگ رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان ، 24 بهمن دراختتامیه جشنواره دفاع مقدس تحت عنوات« قاصدک ها» که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد اظهارکرد: برنامه ریزی و فعالیت در حوزه کودک و نوجوان نشاط آفرین است.

وی با بیان اینکه دل بستن به مادیات و پرداختن به حاشیه در دنیای کودکی وجود ندارد گفت: محافل کودک و نوجوانان محافل بسیار شاد و مفرحی بوده و برنامه ریزی در این بخش بسیار اثر بخش است.

جلایی اذعان کرد: معرفی اسوه های دفاع مقدس برای اقشار مختلف جامعه به خصوص کودک و نوجوان ضریب اطمینان حفاظت از الگوهای جنگ و شهادت را در  جامعه افزایش خواهد داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های  دفاع مقدس گیلان خاطر نشان کرد: شرایط  خاص روحی و روانی دوران نوجوانی و کودکی، بدور بودن از فریب کاری و دورویی از دلایل پذیرش ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در این دوران شیرین و پرهیاهو است.

وی افزود: بازتاب رضایت مندی  و پیام رسانی در دوران کودکی و نوجوانی بیش از دیگر دوره های سنی است.

جلایی با تاکید بر اینکه از فرصت ها و ظرفیت های دوران کودکی و نوجوانی باید در راستای حفاظت از ارزش های دینی، مذهبی و آرمان های  انقلاب اسلامی  بهره مند شد گفت: متاسفانه شاهد فرصت سوزی  در این بخش هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: به جهت کم کاری و غفلت در حوزه کودک و نوجوان آسیب های جدی بر پیکره جامعه وارد خواهد شد.

وی افزود: نگاه به زیرساخت های مدیریت و برنامه ریزی در بخش کودک و نوجوان از مقوله های مهمی است که باید مسئولان و متولیان فرهنگی بدان توجه  ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: انتقال نمادهای ارزشی، فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش های دفاع مقدس در قالب نوشتاری و دیداری و قابل درک در سطوح سنی کودکان و  نوجوانان باشد.

جلائی تصریح کرد: بی توجهی و کم کاری به زیر ساخت های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان آسیب های اجتماعی را افزایش داده و در آینده باید هزینه های بالای برای جبران این بی توجهی ها پرداخت کرد که تاثیر و نتیجه مطلوبی  نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار