164278
۱۷ تیر ۱۳۹۷

تیراندازی نیروهای امنیتی هند در کشمیر جان دختر نوجوان را گرفت

بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی هند به سوی معترضان کشمیری در منطقه‌ای در شمال این ایالت ۳ غیرنظامی از جمله یک دختر نوجوان کشته شدند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس گزارش های منتشرشده درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان کشمیری زمانی اتفاق افتاد که گروهی از مردم محلی در طول عملیات شناسایی نیروهای امنیتی در روستای هورا به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.
به گفته مردم محلی، نیروهای امنیتی هند چندین جوان را در این روستا بازداشت کردند و مردم محلی به این اقدام نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

در این درگیری ها همچنین چندین معترض مجروح شده و به بیمارستان های محلی منتقل شده اند.
پس از وقوع این خشونت ها، خدمات اینترنت در چهار بخش کولگم، انانتاگ، شوپیان و پلواما در کشمیر مسدود شده اند.

این درحالی است که رهبران جدایی طلب کشمیری امروز را به دلیل بازداشت آسیا اندرابی یک رهبر زن جدایی طلب کشمیری اعتصاب عمومی اعلام کرده بودند. این اعتصاب تا فردا ‘یکشنبه’ که دومین سالگرد کشته شدن برهان مظفر وانی فرمانده گروه حزب المجاهدین است ادامه خواهد داشت.

دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای (18 تیر) سال 2016 اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص ‘برهان مظفر وانی’ فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه ‘انانتاگ’ در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در یک سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

 

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار