164267
۱۷ تیر ۱۳۹۷
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی:

اولویت اول برنامه‌های تابستانی آستان قدس رضوی جوانان و نوجوانان هستند

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: امسال ما به‌صورت ویژه مخاطبان جوان و نوجوان خود را در اولویت اول قرار دادیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، عنوان کرد: تابستان امسال به این جهت که در آن مناسبت‌های مذهبی و ملی ویژه‌ای وجود دارد برای دست اندر کاران برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی در حرم مطهر از یک جایگاه ویژه و خاص برخوردار است.
وی افزود: در آستانه هفته حجاب و عفاف هستیم همچنین در هفته آینده شهادت امام صادق(علیه‌السلام) را در پیش داریم و اوایل ذی‌القعده دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه‌السلام) و 11 ذی‌القعده میلاد خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) را داریم.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی اظهار کرد: در ادامه شهادت حضرت جواد(علیه‌السلام) و ماه ذی‌الحجه و دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیر خم و همچنین در پایان تابستان امسال، دهه محرم را داریم که به اقتضای آن برای تابستان امسال برنامه‌های خاصی صورت گرفته است.

حسینی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها به دلیل حضور میلیونی زائرانی است که از فرصت تابستان و مناسبت‌های ملی و مذهبی که وجود دارد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) نهایت بهره‌مندی و استفاده را می‌برند.

وی بیان کرد: ما ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتیم و برنامه ریزی‌های ما درخصوص برنامه‌های تبلیغی فرهنگی در قالب‌های متنوع و در سه عرصه فرهنگ دینی، فرهنگ انقلاب اسلامی و موضوع زیارت برنامه‌ها طراحی و تبیین شده بیش از صد قالب برنامه در قالب‌های کلی تبیین معارف دینی و اسلامی، قرائت ادعیه و زیارات، جلسات پرسش و پاسخ، پرسمان‌های دینی، تولیدات فرهنگی، مسابقات کتاب‌خوانی برپایه نمایشگاه‌های مفهومی و اکران پوسترهای تبلیغاتی مناسبتی، محافل قرآنی، آموزش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه معارف دینی و قرآنی طراحی شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی عنوان کرد: تمام این برنامه‌ها و اقدامات در داخل خود حرم انجام می‌شود.
حسینی افزود: برای کودکان امسال ما پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت را بسیار پر بارتر و غنی‌تر و با تعداد بیشتری دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صحن جامع رضوی، در صحن غدیر و کوثر پایگاه‌ها را به‌صورت ثابت و موقت دایر خواهیم کرد و همچنین جوانان با برنامه‌های ویژه‌ای نظیر حضور در پرسمان‌های دینی، نشست‌های تخصصی، مسابقات کتابخوانی ویژه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفتیم و اکران فیلم‌های سینمایی و اجرای نمایشنامه‌های دینی و مذهبی با محوریت تبیین سیره امام رضا(علیه‌السلام) در نظر گرفته شده است و نمایشگاه‌هایی که مرتبط با نوجوانان در قالب کبوترانه و حکایت آفتاب است.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: تبیین معارف رضوی و اسلامی ما در صحن جامع رضوی با حضور ده‌ها سخنران برجسته که مهمان امام رضا (علیه‌السلام) هستند و از سخنان آن‌ها قبل از اقامه نماز مغرب و عشا و بعد از آن بهره‌مند خواهیم شد و قرائت دعاهای کمیل، توسل، ندبه، زیارت جامع کبیره و حدیث کسا که در دستور کار ما است و همچنین نشست‌های پرسش و پاسخ در قالب حلقه‌های معرفت برگزار خواهد شد.
حسینی اظهار کرد: پرسمان دینی با محوریت مدرسه پریزاد در صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد همچنین گروه‌های زیارتی به‌صورت اردویی مشرف می‌شوند، به‌صورت ویژه در شبستان‌های مسجد گوهرشاد و رواق دارالهدایه برنامه‌های متنوعی را خواهیم داشت.

وی افزود: برای بانوان ده‌ها برنامه فرهنگی در قالب‌های متنوع در رواق حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در نظر گرفته شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی عنوان کرد: گردهمایی‌ها و اجتماعات شکوه‌مندی در تابستان امسال خواهیم داشت از جمله گلباران حرم مطهر توسط بانوان مومن انقلابی در اول ذی‌القعده و همچنین گلباران حرم امام رضا (علیه‌السلام) توسط همه ارادت‌مندان به امام رضا (علیه‌السلام) در شب میلاد آن حضرت و همچنین همایش‌های هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم و مراسم‌های ویژه عزاداران، استقبال از محرم و اجتماعات شکوهمندی که در سالروز عید بزرگ غدیرخم در حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات گسترده کتابخوانی که با تولیدات فاخر کتاب و در کنار آن مسجد جامع گوهرشاد به‌صورت پایگاه رفیع قرآنی با برگزاری جلسات انس با قرآن در خدمت زائران قرآنی خواهد بود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: برای اولین بار در شبستان‌های مسجد گوهرشاد، ما شبستان‌های تخصصی و موضوعی را با محوریت سیره معصومین، تاریخ اسلام، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، بینش سیاسی و تبیین معارف انقلاب و اندیشه‌های انقلابی حضرت امام خامنه‌ای را خواهیم داشت.

 

 

 

 

منبع: قدس آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار