موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
164250
۱۷ تیر ۱۳۹۷
مدیرعامل به‌نشر در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان خبر داد؛

انتشار دو هزار عنوان کتاب پروانه با شمارگان هفت میلیون نسخه

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در آستانه ۱۸ تیرماه، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، از انتشار دو هزار و ۳۴ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان در قالب‌ کتاب‌های پروانه از سوی این انتشارات خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حسین سعیدی با بیان این‌که نوشتن برای کودکان کار ساده‌ای نیست، بر لزوم آشنایی نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با زبان این قشر از مخاطبان تأکید کرد و گفت: ساده‌نویسی و درست‌نویسی یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‎های گروه کودک و نوجوان به‌نشر با عنوان «کتاب‎های پروانه» است.

وی افزود: انتشار کتاب‌های پروانه نتیجه تلاش‌های مجموعه به‌نشر بوده که منجر به چاپ بیش از دو هزار و 34 عنوان کتاب با شمارگان هفت میلیون و 253 هزار و 500 نسخه شده است. از این تعداد 912 عنوان کتاب با  شمارگان سه میلیون و 250 هزار و 500 نسخه،  چاپ نخست بوده است.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: گروه کودک و نوجوان به‌نشر آثاری با مضامین و موضوعات مختلف و گسترده و متناسب با گروه‎های سنی کودک و نوجوان به چاپ رسانده است.

سعیدی اظهار کرد: استفاده از مشاوران و پژوهشگران برجسته در زمینه روان‎شناسی کودک، استادان فلسفه، تعلم و تربیت و نیز داوری محتوای اثر توسط نویسندگان شناخته شده از ویژگی‌های کتاب‌های پروانه به‌نشر است. تأکید بر جنبه‎های هنری آثار، تصویرگری‎های مناسب، ژرفابخشی به باورهای دینی و … از دغدغه‎های اصلی به‎نشر برای تولید و چاپ کتاب‌های پروانه است.

وی گفت: مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «لاله‎های نوجوان»، «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، «ترانه‌های نیایش»، «کی بود کی بود؟» و «قصه‌های قشنگ ایرانی» بخشی از کتاب‌های پروانه به‌نشر است.

18 تیرماه سالروز درگذشت «مهدی آذریزدی»، نویسنده کودک و نوجوان است. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی»(برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی(برای بزرگسالان) ازجمله آثار این نویسنده فقید کودک و نوجوان است. آذریزدی در مجموع بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته، که از لحاظ بیشترین شمارگان کتاب‌ها در تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران، در رتبه نخست قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار