164169
۱۶ تیر ۱۳۹۷
رئیس اداره ارشاد نطنز خبر داد؛

برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در نطنز/ مسئولان به افزایش سرانه مطالعه کمک کنند

رئیس اداره ارشاد نطنز گفت: با هماهنگی انجام شده شهرستان نطنز هم مجری برگزاری انتخاب شده و مجوز جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را کسب کرده است.

به گزارش کودک پرس ، جلسه هماهنگی برگزاری جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی پیش از ظهر امروز در اداره ارشاد اسلامی شهرستان نطنز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز در این جلسه اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوست دار کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان را برگزار می کند.

علی مشربی افزود: با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی استان ها و شهرستان ها، در شهرها و روستاهای متقاضی، این جام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بعضی شهرستان ها متولی برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان از استان اصفهان بوده اند، گفت: با هماهنگی انجام شده شهرستان نطنز هم مجری برگزاری این جام شده و مجوز جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان را کسب کرده و یکی از شهرستان هایی است که می تواند امسال این طرح مهم را به مرحله اجرا بگذارد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نطنز تصریح کرد: جام کتابخانی به این نحو است که در رده های مختلف در شهرستان برگزار می شود و هر چند نفر یک باشگاه کتابخوانی را برای خود تشکیل داده که اهداف آن و راهبردهای آن باید مشخص باشد.

وی ادامه داد: تمامی اهداف نیز حول محور کتاب و کتاب خوانی انجام می شود و در کنار این مقوله می توان خلاقیت و نوآوری به خرج داد و برنامه های جانبی همچون نمایشگاه نقاشی، تئاتر با موضوع کتاب خوانی و غیره برگزار کرد که هرچه نوآوری، ابداع و خلاقیت بیشتر باشد امتیازات بیشتری به شهرستان تعلق می گیرد.

 

وی ضمن تشریح و تبیین شیوه نامه جام کتابخوانی به همکاری و همدلی تمامی نهادهای شهرستان در این باره اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه های مدعو و مربوطه اعم از شهرداری، آموزش پرورش، امور کتابخانه های شهرستان و کانون های پرورش فکری باید با همکاری هم این جام را به نحو احسن و مطلوب برگزار کرده و به نوعی به افزایش سرانه مطالعه در شهرستان نطنز کمک کنند.

مشربی اهداف دیگر این طرح بزرگ را کمک به افزایش سرانه مطالعه کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفتگو، عادت دادن دانش آموزان به مراجعه به کتاب فروشی و انس با کتاب، پیشرفت تحصیلی، ارتباط اهل قلم با کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه مشکل جدی که در جامعه وجود دارد عدم مطالعه و توجه به کتاب است، هر جامعه ای که توسعه و پیشرفت کرده است بحث اهمیت به کتاب در آن به صورت ویژه بوده و ما نیز تلاش می کنیم تا با اجرای دقیق این طرح و با افزایش سرانه مطالعه در بین مدارس و مهدکودک های نطنز به منویات رهبر معظم انقلاب که یکی از دغدغه های ایشان اهمیت ویژه به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است، جامعه عمل بپوشانیم.

 

 

 

منبع: صاحب نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار