16414
۲۴ بهمن ۱۳۹۵

نجات کودک اهوازی با استفاده از پوست اهدایی

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز از نجات جان کودک خردسال دچار سوختگی عمیق با استفاده از پوست اهدایی بیمار مرگ مغزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس، به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز، زهرا بزرگ زاده اظهار کرد: به موازات پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا، تلاش برای به روز کردن درمان سوختگی یکی از اولویت های بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز قرار گرفت .

 

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز اضافه کرد: پس از مراجعه این بیمار به مرکز سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی، بلافاصله وی تحت درمان و مراقبت های اولیه قرار گرفت و اعمال جراحی مورد نیاز نیز برای بیمار شروع شد و حال عمومی بیمار رو به بهبود رفت، ولی متاسفانه ترمیم عضلات و بافت پوست بیمار تقریبا غیرممکن بود. بنابراین با نظر پزشک معالج بیمار که جراح فوق تخصص پلاستیک بود، تصمیم به استفاده از پوست اهدایی بیمار مرگ مغزی گرفته شد.

 

بزرگ زاده ادامه داد: با آموزش کافی و لازم تیم پیوند این مرکز که متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بیهوشی، کارشناس اتاق عمل و کمک بهیار است و با هماهنگی تیم پیوند بیمارستان گلستان در ساعت مقرر پیوند پوست بیمار انجام و پوست به ضخامت ۱۶هزارم اینچ و با وسعت تعریف شده از بدن بیمار مرگ مغزی شده برداشته و به بیمار مورد نظر پیوند داده می شود.

 

وی در پایان، از خانواده های بیماران مرگ مغزی که با اهدای پوست عزیزشان پیشگام در این امر شدند، تشکر و قدردانی کرد و از خداوند منان برای اهداکنندگان علودرجات و برای بازماندگان صبرو شکیبایی خواستار شد.

 

وی افزود: در مراکز درمانی معتبر جهان از بافت پوست اهدایی بیماران مرگ مغزی برای پوشاندن بستر زخم بیماران سوختگی که به هر دلیل پوست کافی ندارند، استفاده می شود.

 

 

 

منبع: افکار پرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار