163680
۱۳ تیر ۱۳۹۷
در آمریکا اتفاق افتاد؛

بازگشت کودک ۷ساله پناهجو به آغوش مادر پس از تحمل ۶۰ روز حبس در قفس ترامپ

دختربچه ۷ ساله‌ای که به خاطر سیاست‌های مهاجرتی وحشیانه ترامپ بیش از دو ماه از مادرش جدا شده و در قفس نگهداری می‌شد، توانست به آغوش گرم مادرش باز گردد.

به گزارش کودک پرس ، طی ماه‌های گذشته فشارهای داخلی و جهانی زیادی علیه سیاست‌های ناجوانمردانه و غیر انسانی مهاجرتی ترامپ وجود داشت. در آمریکای ترامپ از ماه مه 2018 (اردیبهشت) بیش از ۲۳۰۰ کودک خانواده‌های پناهجو از والدینشان جدا شده‌ و در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند.
جدایی خانواده‌ها طبق سیاست جدید دولت ترامپ صورت گرفته که طبق آن هر فردی به طور غیر قانونی از مرز وارد آمریکا می‌شد، بازداشت شده و تحت پیگرد قرار می‌گیرد. این درحالی است که قوانین این کشور زندانی کردن کودکان را منع کرده است.

گفته می‌شود دولت ترامپ با این سیاست قصد داشت، پناهجویان را از ترس اینکه کودکانشان را از دست می‌دهند، در آنسوی مرزها متوقف کند.
دولت آمریکا اعلام کرده علت این جداسازی فراهم شدن امکان بازجویی از مهاجران بزرگسالی است که اغلب پدر و مادرهایی هستند که به همراه فرزندانشان قصد عبور از مرز را داشته‌اند و چون این اقدام آنها غیرقانونی است مهاجران بزرگسال از دید دولت آمریکا مجرم محسوب می‌شوند!

این اقدام ترامپ انتقادات زیادی را در سطح بین‌المللی و داخلی برانگیخته طوری که همین شنبه گذشته، 700 شهر آمریکا به صحنه تظاهرات علیه سیاست مهاجرتی ترامپ بدل شده بود. سی ان ان در این زمینه با‌اشاره به ماجرای یک دختربچه 7 ساله که بیش از 2 ماه از مادرش جدا شده بود نوشته؛ «بوانا مارتین گودینز به همراه پسرش از مرز رده شده بودند اما همسر و دخترش در مرز آتالانتا بازداشت شدند. پلیس آمریکا آنها را از هم جدا و دختر 7 ساله آنها را از دوماه پیش به میشیگان فرستاده بود.»
در ادامه گزارش سی ان ان آمده: «این مادر 29 ساله و دخترش روز یک شنبه درحالی که از شدت شوق‌گریه می‌کردند در فرودگاه میامی به یکدیگر پیوستند…این دختر 7 ساله در طول این دوماه دچار بیماریهای روحی و روانی شده است.  بوانا گودینز می‌گوید آنها به آمریکا آمده بودند تا زندگیشان را نجات دهند اما آنچه که در انتظارشان است مردمی بدون قلب بوده است.

او به خبرنگاران حاضر در فرودگاه هم گفت که به مادرش که او نیز به دنبال مهاجرت به آمریکا است توصیه کرده که اگر دنبال کشوری برای پناهندگی می‌گردد جایی غیر از آمریکا را انتخاب کند.»
یک قاضی در ایالت کالیفرنیا حکم داده تا کودکان جدا شده از خانواده‌هایشان در مرز با مکزیک ظرف ۳۰روز به خانواده‌هایشان برگردانده شوند.حکم این قاضی آمریکایی در حالی صادر می‌شود که 18ایالت آمریکا از دولت دونالد ترامپ به خاطر جدایی غیر قانونی و ظالمانه خانواده‌های پناهجو شکایت کرده‌اند.

در اروپا نیز گزارش‌ها از بدتر شدن وضعیت پناهجویان حکایت دارد. سازمان بین‌المللی مهاجر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده بیش از 1000 مهاجر و پناهجو از ابتدای سال 2018 (سال جاری میلادی) تاکنون هنگام عبور از دریای مدیترانه و حرکت از لیبی به سوی مرزهای اروپا، غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.
تنها طی روزهای اخیر بیش از 204 نفر که توسط قاچاقچیان انسان در قایق‌های ناامن حمل می‌شدند، غرق شده‌اند. همین دیروز گارد ساحلی لیبی از مرگ ۱۰۰ پناهجوی دیگر بر اثر واژگونی قایق در آب‌های فراساحلی این کشور خبر داد که در بین آنها سه کودک شیرخوار هم دیده می‌شود.

 

این حادثه دردناک در شرق طرابلس اتفاق افتاده و مشخص نیست زمان حرکت قایق به سمت اروپا چه زمانی بوده است.

 

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار