163637
۱۳ تیر ۱۳۹۷
صدرالدین علی‌پور عنوان کرد؛

برگزاری نشست تخصصی با موضوع «مکان‌های آموزشی- تفریحی کودک» و راهکار دستیابی به شهر دوستدار کودک

صدرالدین علی‌پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران راه رسیدن به شهر دوستدار کودک را همکاری و همراهی منطقی بین همه سازمان‌ها دانست.

به گزارش کودک پرس ، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در اولین نشست تخصصی مشورتی کارگروه خدمات شهری با موضوع «مکان های آموزشی- تفریحی کودک»، ضرورت تشکیل این نشست را مشخص نمودن وظایف هر یک از سازمان های ذیربط در آموزش کودکان دانست و گفت: راه رسیدن به شهر دوستدار کودک برقراری رابطه ای تنگاتنگ و منطقی بین همه بخش ها و اجتناب از جزیره ای عمل کردن است.

وی افزود: راه اندازی مکان های آموزشی- تفریحی برای کودکان به سبب تاثیرات مثبتی که بر روی روح و روان کودکان دارد، بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص سازمان ها باید به تبادل تجربیات خود بپردازند؛ همچنین نقش والدین نیز به دلیل تاثیراتی که می توانند بر روی کودکان بگذارند باید مدنظر قرار گیرد.

 

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بالای معاونت خدمات شهری و محیط زیست و همچنین پتانسیل دیگر سازمان ها به لحاظ فرهنگی و آموزشی گفت: همراه کردن شهروندان در توسعه شاخص های اجرایی، عملیاتی، عمرانی و غیره می تواند باعث ارتقاء کیفیت زندگی و بهبود محیط زیست شهری شود.

وی ادامه داد: سهم آموزش کودکان به ویژه در حوزه محیط زیست باید به طور مطلوبی مدنظر قرار گیرد، در این راستا نیاز است تا از موازی کاری ها جلوگیری شود و پس از مشخص شدن یک پروژه شاخص، با هم افزایی همه سازمان ها به یک خروجی و نتیجه ملموسی دست یابیم، لذا، باید یک همگرایی و ادبیات مشترکی بین سازمان برقرار تا از شکاف و گسستگی جلوگیری شود.

 

علی پور با تاکید بر اینکه نباید اصل کار را فراموش کرده و پیگیر حواشی آن باشیم گفت: به نقاط قوت بیشتر توجه کرده و نقاط ضعف را بهبود بخشیم.

لازم به ذکر است، در این نشست ضمن مطرح شدن معضلات طرح ها و برنامه ها از جمله عدم همکاری های مناسب از سوی سازمان ها، برنامه های آموزشی نامنظم، انعقاد تفاهم نامه های پراکنده و متفرقه با سازمان های خارج از معاونت خدمات شهری، مقرر شد تا به منظور ارائه یک نقشه راه مناسب جهت راه اندازی مکان های آموزشی- تفریحی کودک، یک کمیته اجرایی متشکل از تمامی سازمان های ذیربط تشکیل شود.

همچنین مقرر شد پیشنهادات و نظرات سازمان ها در کارگروه تخصصی بررسی و در صورت نیاز دستورالعمل اجرایی لازم تدوین گردد.

 

گفتنی است اعضای اصلی کارگروه خدمات شهری با موضوع «مکان های آموزشی- تفریحی کودک» شامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، سازمان بوستان ها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی، اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی، دبیرخانه اصلی مصوبه شهر دوستدار کودک و اداره کل سلامت، است.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار