163059
۱۰ تیر ۱۳۹۷

فعالیت ۷ مرکز قرآنی نونهال در همدان/ توجه به ویژگی‌های کودکان در قرآن‌آموزی

مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: توجه به ویژگی‌های کودک و استفاده از قالب‌های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه در آموزش قرآن مهم است.

به گزارش کودک پرس ، جواد صدیق، مدیربنیاد قرآن کریم استان همدان گفت: تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده اثر دارد، پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است.

وی افزود: یکی از حقوق فرزندان، تعلیم قرآن به آنهاست؛ امیرالمۆمنین علی(علیه السلام) در این باره می فرماید:فرزند را بر پدر حقی است و پدر را بر فرزند حقی، حق پدر بر فرزند آن است که فرزند در هر چیز جز نافرمانی خدای سبحان او را فرمان برد و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکو تربیت کند و قرآنش تعلیم دهد.

وی ادامه داد: پدر و مادری که در خانه با صدای بلند قرآن می خوانند اثر تربیتی در روح و جان فرزندانشان می گذارد و آنان را به قرآن علاقمند می کنند.

مدیر بنیاد قرآن کریم استان همدان گفت: یکی دیگر از نکاتی که در آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه و …. در آموزش است.

صدیق  با بیان اینکه دوره‌های تابستانه در کتابخانه بنیاد قرآن برگزار می‌شود افزود: فعالیت ۷ مرکز قرآنی نونهال در سطح شهر همدان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن کریم و برگزاری ۶ کلاس روخوانی، روان خوانی و تجوید ویژه خواهران از جمله برنامه‌های قابل اجرا در تابستان سال جاری است.

مدیر بنیاد قرآن استان با بیان اینکه ۵۰ مربی قرآن برای ۵۰ روستا تربیت شده است ابراز کرد: در سطح روستا‌ها نیز جلسات قرآن هفته ای ۱ الی ۲ بار در روز توسط مربیان قرآن بومی هر روستا برگزار می‌شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار