موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
163035
۱۰ تیر ۱۳۹۷

اردوگاه اطفال؛ قصه ۲ سال از رنج اسارت ۴۰۰ نوجوان ایرانی

«اردوگاه اطفال» که توسط احمد یوسف‌زاده به نگارش درآمده، بخشی از تاریخ و اتفاقات دوران اسارت ۴۰۰ نوجوان ایرانی است که در اردوگاه رمادی یک و رمادی دو زندانی بوده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، «اردوگاه اطفال» نوشته احمد یوسف‌زاده در قالب دفتر ادبیات و هنر مقاومت از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این کتاب سه سرفصل دارد که فصل آخر آن به اسناد و عکس‌ اختصاص دارد.

بعد از کتاب «آن بیست‌و‌سه نفر»، که با تقریظ ارزشمند رهبر معظم انقلاب و اقبال جامعه کتابخوان کشور و نامه سردار حاج قاسم سلیمانی همراه شد، وظیفه دانسته اسارت هشت ساله خود و دوستان را تشریح کنم.

احمد یوسف‌زاده برای نگارش این کتاب، غیر از مشاهدات شخصی، ساعت‌های متوالی با آزادگانی که دو سال فراموش‌نشدنی (فروردین 1362 تا فروردین 1364) را در اردوگاه‌های رمادی یک و رمادی دو مشهور به «اردوگاه اطفال» گذرانده‌اند، گفت‌وگو کرده است تا به درستی آنچه که بر اسرا گذشته را در دفتر ادبیات پایداری ثبت کند.

وی در خصوص این کتاب می‌گوید: اعتراف می‌کنم هنوز ناگفته‌های فراوانی از آن اردوگاه وجود دارد که در مسیر زندگی اسارتی من نبوده و به آن دست نیافته‌ام. من آنچه را اطراف خودم دیده یا از دوستان نزدیکم در آن اردوگاه مخوف شنیده‌ام بی‌هیچ اغراقی روایت کرده‌ام.

یوسف‌زاده در این کتاب سه سال از هشت سال اسارت خود و همراهانش را روایت کرده است. وی قصد دارد 5 سال دیگر از دوره اسارت خود را که در اردوگاه موصل دو گذرانده در یک کتاب جداگانه منشر کند.

لازم به ذکر است، «اردوگاه اطفال» در قالب 328 صفحه و بهای 19 هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار