موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
162975
۱۰ تیر ۱۳۹۷
مهران رسام عنوان کرد؛

فیلم‌هایی با محتوای شاد و شیرین برای کودکان و نوجوانان ساخته شود

مهران رسام تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان از کمبود سینما در کشور انتقاد کرد و خواستار تولید بیشتر فیلم در این حوزه شد.

به گزارش کودک پرس ، مهران رسام تهیه کننده سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت قصه گویی در برنامه سازی و فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان گفت: گذشته به مخاطبان کودک و نوجوان اهمیت زیادی داده می‌شد و مدیران و مسئولان از ما می‌خواستند آثار قصه گو بسازیم. اگر هنوز از آثار ماندگار مرضیه برومند یاد می‌کنیم، میدانیم که این فیلم‌ها در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده‌اند اما امروز تا حرف از تولید فیلم یا سریال کودک می‌شود، تصور عمومی بر این است که باید این آثار، کم هزینه باشند.

وی افزود: در همه جای دنیا حقوقی که به نویسنده کودک تعلق می‌گیرد، بیشتر از نویسنده حوزه بزرگسال است. در سینمای ایران بسیاری از تهیه کنندگان آثار خوبی ساختند، اما از مقطعی به بعد انگیزه خود را از دست دادند و به کارهای تلخ روی آوردند. سینما در سایر کشورها عمدتاً با هدف سرگرمی دنبال می‌شود اما به نظرم فیلم‌های ایرانی دچار نگاه و قصه‌هایی تلخ شده‌اند.

این تهیه کننده با بیان این که سینمای کودک و نوجوان نیازمند تولید فیلم‌هایی با قصه‌های شاد و شیرین است، عنوان کرد: به نظرم تولید و اکران فیلم کودک و نوجوان بر جامعه تأثیر روانی خوبی دارد. باید فیلم‌هایی نظیر«شهرموش ها» بیشتر ساخته و اکران شوند.

 

وی با اشاره به راهکارهایی برای رونق سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: به این فیلم‌ها باید یارانه اختصاص یابد تا رونق بگیرد. فیلمسازان امروز سینمای کودک و نوجوان به دلیل عشق و علاقه و دغدغه مندی خود نسبت به این سینما همچنان در این حوزه فعالیت دارند اما این کافی نیست. فیلم‌های «کودک و نوجوان» باید به لحاظ کمیت بیشتر تولید شوند و با توجه به کمبود سینما در ایران، حداقل دو سینما به اکران این آثار در هر شهری اختصاص یابد. این در حالی است که در کشورهای خارجی بعضی از سینماها 34 سالن دارند و در این سالن‌ها هر نوع فیلمی نمایش داده می‌شود.

رسام در پاسخ به این که آیا جشنواره فیلم کودک و نوجوان به رونق سینمای ایران کمک کرده است، گفت: برگزاری و پویایی این جشنواره بسیار خوب است. این رویداد حتی اگر یک روزه هم باشد، در همان مدت کوتاه تأثیر خود را می‌گذارد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه دست اندرکاران سینما اعم از سینماداران و سیاستگذاران دولتی باید کمک کنند تا سینمای کودک و نوجوان پیشروی داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به این حوزه کمک کند. زیرا حدود 19 میلیون دانش آموز در حال تحصیل هستند و اگر یک دهم این جمعیت به سینما بروند، سینمای کودک و نوجوان رونق می‌گیرد. پیش از این، طرح نمایش فیلم‌هایی نظیر «گربه آوازه خوان» و «پاتال و آرزوهای کوچک» در مدارس اجرا شده و نتیجه گرفته است و می‌توان به ادامه این روند اندیشید.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار