162900
۱۰ تیر ۱۳۹۷

اسرای نوجوان فلسطینی از بدرفتاری‌ در زندان‌های اسرائیل شکایت دارند

وکیل مدافع انجمن اسرای فلسطین از شکایت تعدادی از این اسرا بابت بدرفتاری‌های سربازان اسرائیلی در بازداشتگاه و شکنجه و ضرب و شتم آنها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، وکیل مدافع انجمن اسرای فلسطین پس از ملاقات با تعدادی از اسرای نوجوان فلسطینی در بازداشتگاه نظامی اوفر در شمال قدس به نقل از خلیل محمد الخطیب، نوجوان ۱۵ ساله از شهرک ابو دیس گزارش داد، سربازان اسرائیلی با انتهای تفنگ به همه قسمت‌های بدن محمد الخطیب و به صورت مشخص به سر او ضربه زدند و تا زمانی که از سرش خون آمد، به این کار ادامه دادند.

محمد الخطیب در تاریخ ۱۵ مه ۲۰۱۸ بازداشت شد و به سه ماه حبس محکوم شد.

احمد هانی سعادة ۱۷ ساله از شهرک حلحول نیز گزارش داد، گروهی از سربازان اسرائیلی در تاریخ هفت مه ۲۰۱۸ ساعت سه و نیم صبح به منزل آنها یورش برده و او را کتک زده و سپس به زندان عتصیون منتقل کردند.

 

همچنین منذر محمد ابو شما ۱۷ ساله از شهرک بیت دقو د رتاریخ ۱۱ مه ۲۰۱۸ به شدت کتک زده شد و تا انتقال به مرکز بازجویی عطروت مورد اهانت و ناسزا قرار گرفت و سپس به بازداشتگاه عتصیون منتقل شد.

تعداد اسرا و زندانیان در زندان‌های اسرائیل تا اواخر مارس ۲۰۱۸ به بیش از ۶۵۰۰ تن شامل ۳۵۰ کودک و ۶۲ زن از جمله ۲۱ مادر و هشت دختر نوجوان رسید، همچنین شش تن از نمایندگان پارلمان فلسطین و ۵۰۰ زندانی اداری نیز در بین آنها وجود دارند که بدون داشتن اتهامی و یا محاکمه در زندان به سر می‌برند.

علاوه بر اینها در میان اسرای فلسطینی ۱۸۰۰ بیمار وجود دارند که ۷۰۰ تن از آنها به درمان‌های فوری نیاز دارند.

 

۴۸ اسیر فلسطینی از دوره اسارت متوالی‌شان بیش از ۲۰ سال، ۲۵ اسیر بیش از ۲۵ سال و ۱۲ اسیر بیش از ۳۰ سال می‌گذرد و قدیمی‌ترین آنها کریم و ماهر یونس هستند که از مدت اسارتشان بیش از ۳۵ سال می‌گذرد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار