162832
۱۰ تیر ۱۳۹۷

پذیرش ۹۲۳ کودک معتاد در مراکز شبه خانواده/ در نظارت بر کمپ‌ها قدری ضعیف هستیم

معاون درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۰۰ هزار مشاوره اعتیاد در سال گذشته داشته‌ایم و ۹۲۳ کودک معتاد در مراکز شبه خانواده بهزیستی پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کودک پرس، فاطمه عباسی در نشست خبری پیرامون موضوع اعتیاد گفت: نمی‌توان مافیای اعتیاد را منکر شد، در تمام دنیا از مشاغل درآمدزا محسوب می‌شود اما این دلیل نمی‌شود که به موضوع ورود نکنیم و برای پیشگیری از آن اقدام نکنیم.

وی ادامه داد: 19 میلیون نفر در گروه سنی 15 تا 64 سال تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند.

عباسی گفت: برای 400 هزار نفر مشاوره اعتیاد داشته‌ایم و برای اشتغال معتادان بهبود یافته برنامه داریم به طوریکه 20 میلیون تومان برای اشتغال به این افراد می‌دهیم و برای کارآفرینانی که آنها را به کار بگیرند 100 میلیون تومان تسهیلات می‌دهیم.

 

عباسی گفت: در مراکز اشتغال برای 1000 نفر از معتادان در تهران ایجاد شغل باید کرد چرا که معتادان با 3 مشکل اشتغال، مسکن و هزینه‌های درمانی مواجه‌اند.

معاون درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در سطح استان‌ها نیز فراخوان کرده‌ایم که تسهیلات اشتغال بدهیم.

عباسی گفت: درمان معتادان مراکز ماده 16 از تیرماه سال گذشته به بهزیستی سپرده شد درحالیکه از بهزیستی حمایتی نشده و تمام زیرساخت‌ها رها شده بود که اکنون در حال احیای آنها هستیم.

 

وی ادامه داد: قبول دارم که در نظارت‌ها قدری ضعیف هستیم که امسال نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت از مؤسسات، دولت و کارشناسان استفاده کردیم تا نظارت‌ها را طبقه‌بندی کرده و بخشی از بودجه را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

عباسی از پذیرش 923 کودک معتاد در مراکز شبه خانواده بهزیستی خبر داد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار