16266
۲۱ بهمن ۱۳۹۵

آشنایی زدایی در قطع کتاب کودک و نوجوان

سمیرا صفاری کتابی تحت عنوان (آشنایی زدایی در قطع کتاب کودک و نوجوان) منتشر کرد. مخاطبان کتاب، همه دست اندرکاران حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان هستند.

به گزارش کودک پرس، سمیرا صفاری مدرس دانشگاه و محقق گیلانی، از چاپ و انتشار جدیدترین نوشتار خود و همکاران در حوزه‌ گرافیک و نشر خبر داد و گفت: این کتاب با نام «آشنایی زدایی در قطع کتاب کودک و نوجوان» در شهر کتاب یزد عرضه می‌شود.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب «آشنایی زدایی در قطع کتاب تصویری کودک و نوجوان» شامل نگاهی نو به جنبه‌های متفاوت چاپ کتاب و نتایج حاصل از تحقیقات علمی- آماری متنوع می‌شود، اظهار کرد: «اگرچه امروزه رسانه‌های دیداری و شنیداری بخش وسیعی از زندگی خرد و کلان را می‌پوشاند، اما کتابخوانی همچنان به عنوان شیوه اصلی کسب دانش بشری باقی مانده است.»

 

 

وی گفت: «هدف از کتاب «آشنایی زدایی در قطع کتاب تصویری کودک و نوجوان»، بکارگیری این نظریه در تولید کتاب، یافتن علل موثر بر انتخاب قطع آن و بررسی چگونگی آشنایی زدایی در کتاب تصویری کودک و نوجوان است. ضرورت نشر آن، ارائه مجموعه ای از کتاب های تصویری موجود، راهکارهایی برای ایجاد تنوع بصری در کتاب های آتی، تامین منابع درسی واحد تصویرسازی و ارتباط تصویری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. مخاطبان کتاب دانشجویان، اساتید دانشگاه، طراحان، ناشران، به طور کلی همه دست اندرکاران حوزه نشر کتاب به ویژه کتاب کودک و نوجوان هستند.»

 

وی از سه فصل کتاب منتشر شده خبر داد و گفت: «این نوشتار علاوه بر بیان تاریخچه، اجزا، مراحل چاپ و نشر و استانداردهای قطع کتاب، عوامل موثر بر انتخاب قطع کتاب کودک و نوجوان را بیان می‌کند. با نگاهی به نظریه آشنایی زدایی مجموعه ای بیش از 270 تصویر از انواع کتاب های دارای خرق عادت و بازخورد کودکان در مواجهه با آنان را ارائه می دهد و به معرفی محصول جدید، کتاب طوماری، طراحی شده توسط نگارنده هم می‌پردازد که تحولی نو در صنعت نشر است.»

 

به گفته‌ی وی، آشنایی زدایی در قطع کتاب تصویری کودک و نوجوان» توسط نشر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در شهر کتاب یزد عرضه شده و از طریق سایت این کتابفروشی، yazdbook.com قابل تهیه است.

 

 

 

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار