موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
162421
۰۶ تیر ۱۳۹۷

مهدهای پذیرای کودکان معلول یارانه دریافت می‌کنند

محمد نفریه مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از پرداخت یارانه به مهدکودکهایی که کودکان معلول را نگهداری می‌کنند خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه در برنامه “صبح و گفت وگو” رادیو گفت وگو با اشاره به آمار و ارقام مهدهای کودک در کشور گفت : بیش از ۶۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک در ۵ رشته تغذیه، بهداشت، ایمنی، نگهداری و آموزش نگهداری می شوند.
وی مهدهای کودک را بهترین مکان بعد از منزل برای کودکان خواند و افزود: مهدهای کودک باید بر اساس شاخص ها، استانداردها را رعایت کنند و هر مهد با دریافت شاخص و استاندارد بیشتر، ستاره بالاتری دریافت می کند.

نفریه خاطرنشان کرد: مربیان از نظر جسمی، روانی، دانش و سطح دین داری بررسی می شوند و با دریافت استانداردهای بالاتر، سطح ایمنی کودکان افزایش می یابد.

مدیر کل دفترکودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به مهدهای کودک که از کودکان معلول نگهداری می کنند، یارانه پرداخت می شود، گفت: کودکان معلول در مهدهای ویژه نگهداری نمی شود و بر اساس مصوبه مشخص است که چه کودکانی از نظر معلولیت باید در مهدها نگهداری شوند.

همچنین فاطمه دعایی، رئیس کانون مهدهای کشور با اشاره به چگونگی رعایت استانداردها در مهدهای کودک گفت: «کودک در ۷ سال اول زندگی باید آزاد باشد و در مهدهای کودک به راحتی بازی کند.»
وی لزوم آموزش غیر مستقیم در مهدها را متذکر شد و افزود: «مربیان حتما باید به علم روانشناسی کودک اشراف داشته باشد و آموزش غیر مستقیم را بشناسد.»

دعایی گفت: «آموزش کودک قبل از دبستان به هیچ وجه نباید با کتاب و به صورت کلاسیک انجام شود.»
وی در رادیو گفت وگو با اشاره به تدوین استانداردهای دقیق برای مهدهای کودک اظهار داشت: «برای تعیین استانداردهای مهد، هیچ قاضی و داوری بهتر از کودک نیست و نحوه جدا شدن کودک از مهد کودک نشان می دهد ایمنی و امنیت روانی در مهد وجود داشته یا نه!»

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار