16231
۲۰ بهمن ۱۳۹۵

افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده گیلان

اولین مرکز رفاه کودک و خانواده گیلان در لاهیجان افتتاح شد. از اهداف تاسیس مرکز رفاه کودک و خانواده، آموزش تمام مهارت های زندگی و مهارت های مورد نیاز به کودک است .

به گزارش کودک پرس، فرماندار شهرستان لاهیجان روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز اظهارداشت: با بارش برف از روز پنجشنبه هفته گذشته کلیه برنامه های دهه فجر این شهرستان لغو شده بود اما امروز با افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده در لاهیجان بار دیگر این برنامه ها از سرگرفته شدند.
سید محمد احمدی با اشاره به رشد جمعیتی کشور گفت: استان گیلان و در مجموع جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود و باید برای توسعه چنین مراکزی توسط نسل متخصص به منظور استحکام بنیاد خانواده برنامه ریزی شود.
وی افزود: باید ارتباط منطقی بین کار و خانواده بوجود بیایید و والدین باید توجه بیشتری به ساختار پیچیده خانواده داشته باشند و لاهیجان اولین شهرستان در گیلان بشمار می رود که صاحب چنین مرکزی می شود که این یک فرصت برای شهرستان بشمار می رود و باید از زوایای مختلف آن را غنیمت شمرد .
وی خاطرنشان کرد: با انتقال محتوای مهدهای کودک می توان نسبت به توسعه اینگونه مراکز براساس سیاست های نظام برنامه ریزی کرد .
در این مراسم  ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز  مرکز رفاه کودک و خانواده را فرصتی مهم برای رشد کودکان و آشنایی با معنویات و ارزش های جامعه دانست و افزود: در این مراکز باید کودکان را براساس فطرت خدادادی هدایت کرد.
وی یادآورشد: بحران بهترین فرصت است که بیاموزیم و به کودکان آموزش بدهیم تا یاد بگیرند برای مواجهه با مشکلات و حوادث خودشان را آماده نمایند.

دکتر رضا جعفری سدهی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان نیز گفت: امروز اولین مرکز رفاه کودک و خانواده گیلان در شهرستان لاهیجان افتتاح می شود.
وی با اشاره به سیاست های جمعیتی کشور خاطرنشان کرد: کشور با کاهش رشد جمعیت و نرخ باروری مواجه است و ۷۰درصد جمعیت ایران بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سال هستند که نیاز است در توسعه پایدار مراکز کودک و سرمایه انسانی در راستای سیاست های جمعیتی کشور اقدام شود تا بتوانیم نسل های خوب در جامعه تربیت کنیم .
وی تصریح کرد: در این مراکز به افرادی که صاحب صلاحیت و خلاقیت هستند خدمت ارایه می شود .
وی یاد آورشد: معمولا در هر ۳۰سال نسل عوض می شود اما با توجه به تغییراتی که در ارتباطات و گفتمان مشترک در جهان و بوجود آمده است این تغییرات به ۱۰ سال رسیده و شکاف نسلی افزایش یافته است.
پروین قادری رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم گفت: ۳۵ مهدکودک شهری تحت نظارت بهزیستی با ۸۵۰کودک در شهرستان لاهیجان فعالیت دارند و از ۲۵ روستا مهد این شهرستان ۱۸ واحد آن فعالند که حدود ۲۶۰ کودک در آن مشغول آموزش هستند.
وی هدف از تاسیس مرکز رفاه کودک و خانواده را برای خانواده هایی که مشغله کاری داشته و دغدغه نگهداری و مراقبت از کودکان خود دارند ذکر کرد و گفت: تمام مهارت های زندگی و مهارت های مورد نیاز در این مرکز به کودک و خانواده آموزش داده می شود .
وی افزود: برای این کودکان برنامه های اردویی ، تفریحی ، آموزشی برگزار می شود و از دبیران متخصص و با تجربه استفاده می شود و امکاناتی که نیاز دارند برای آنها فراهم می شود .

 

منبع: منجیل نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار