موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
16205
۲۰ بهمن ۱۳۹۵

اجرای طرح موزه و مدرسه

با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فضای موزه و تاریخ هنرهای معاصر، طرح "موزه و مدرسه" در موزه­ هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در حال اجرا است.

به گزارش کودک پرس، طرح “موزه و مدرسه” که از ابتدای مهرماه سال جاری و با حضور دانش­‌آموزان مدارس مختلف اصفهان در حال اجرا است، روزانه با حضور تعدادی دانش‌آموز از یک مدرسه در فضای موزه هنرهای معاصر اصفهان برای آشنایی با این فضا برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه­ “موزه و مدرسه” با هدف آشنایی کودکان با مفهوم کلی موزه و جذب آن‌­ها به اتفاق خانواده‌­ها به سوی موزه و آثار تاریخی ملی، بخشی از کار هنری را نیز به کودکان آموزش می­دهد.

معرفی تاریخچه و قدمت بنای موزه با بیانی جذاب جهت درک بهتر کودکان و نوجوانان، بازدید از 6 گالری موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با استفاده از تخفیف ویژه برای مدارس بر‌اساس مصوبه شورای شهر، حضور موزه‌داران راهنما و مربیان کودک در موزه برای پاسخگویی به سئوالات کودکان و نوجوانان در هر گالری از جمله اهداف اجرای ویژه برنامه “موزه و مدرسه” است.

به گفته پریسا دارویی، کارشناس متخصص این برنامه و دبیر طرح “موزه و مدرسه” هدف نهایی ما این است که کودکان را با موزه و هنرمعاصر درگیر کنیم، حتی می­‌خواهیم خانواده‌­ها هم درگیر این موضوع باشند، تا به ازدیاد مخاطبان موزه ختم شود، هدایایی برای بچه­‌ها در نظر گرفته­‌ایم که خاص و آموزنده باشد و همین هدف را در آن­ها تشدید کند و بنابراین باید گفت تولید اثر توسط دانش آموزان بر‌اساس بازدیدشان از آثار و نمایشگاه‌های دایر در موزه، همکاری و حمایت موزه در برگزاری نمایشگاه‌های هنری از آثار منتخب کودکان، تهیه کتاب یا مجله از آثار کودکان، تقدیم یادبودی از طرف موزه به بازدیدکنندگان کودک از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

پریسا دارویی افزود: فکر می­‌کنم از کودکان پیش‌دبستانی و 6 سال به بالا برای این طرح مناسب هستند، در صورتی که ما از سن 77سال و دانش‌آموزان اول دبستان کودکان را برای این برنامه آموزش می­‌دهیم. با این­که کار با کودکان کم سن و سال بسیار سخت است اما با تجربه خودم، اعتقاد دارم کودکان کوچک­تر هم گنجایش این آموزش را دارند.

از دیگر اهداف این طرح می‌توان به ارائه برنامه‌های ویژه از طرف موزه و گاه هنرمندان در مدارس جهت ادامه تعامل دانش‌آموزان با موزه و ارائه خدمات تصویری و کاربردی با استفاده از نقاشی‌های کودکان در صورت تمایل و سفارش خانواده‌های کودکان، انجام برنامه‌هایی جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با نقد اثر، تکنیک و قالب‌های ارائه آثار، برگزاری کارگاه‌های هنری و آموزش‌های خلاق با روش‌های نوین مرتبط با نمایشگاه‌های دایر در هر گالری موزه اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار