162040
۰۴ تیر ۱۳۹۷
مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها:

دروازه اعتیاد نوجوانان نبود گوش شنوا در خانواده‌ها است

مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها، نسبت به اعتیاد پسران نوجوان هشدار داد و گفت: دروازه اعتیاد نوجوانان نبود گوش شنوا در خانواده‌ها است.

به گزارش کودک پرس ، اکبر رجبی مشهود در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: بسیاری از افراد دروازه اعتیاد را مصرف سیگار عنوان می کنند، درحالی که امروز اعتیاد نوجوانان و پسران دغدغه ای است که اگر مورد توجه خانواده ها و جامعه قرار نگیرد، معلوم نیست که چه اتفاقی در آینده برای این افراد رخ می دهد.

وی با بیان اینکه اکنون ١5 پسر نوجوان در سنین ١٢ تا ١٨ سال توسط این جمعیت نگهداری می شود، اظهار داشت: هدف مشترک و دغدغه ما مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و کارتن خوابی است.
مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها با تاکید بر نقش حمایت های مردمی از فعالیت های این سازمان مردم نهاد، گفت: این جمعیت بر اساس ارزش های والای انسانی و احترام به حقوق افراد آسیب دیده فعالیت می کند.

رجبی مشهود خاطرنشان کرد: جمعیت طلوع بی نشان ها پنج مرکز در حوزه حمایت از افراد آسیب دیده اعتیاد و کارتن خوابی دارد؛ سرای نور برای پسران نوجوان ١٢ تا ١٨ ساله، سرای مهر مخصوص نگهداری مادران و کودکان آسیب دیده، سرای امید مختص مردان کارتن خواب بهبودیافته، سرای ایمان ویژه جوانان ١٨ تا ٢٣ ساله و سرای به سوی امید که مرکز نگهداری مردانی است که دوره درمان را به خوبی طی کرده اند، در این زمینه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه سعی داریم این سراها به شکل خانه برای این افراد باشد، افزود: اکنون ٢٨٠ نفر در سراهای مختلف و در مراحل مختلف جامعه پذیری قرار دارند و هزینه های جاری این مراکز بالغ بر ١٢6 میلیون تومان است که با کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی حمایت می شود.

رجبی مشهود به مراحل پروتکل درمان افراد آسیب دیده در این مراکز اشاره کرد و گفت: جلب اعتماد و جذب افراد آسیب دیده، کمک به درمان اعتیاد، فراهم کردن سرپناه، ارائه آموزش های مناسب، اشتغال، برقراری اتصال به خانواده و جامعه مراحلی است که برای بهبود این افراد طی می شود.
وی تصریح کرد: شرط پذیرش افراد آسیب دیده در این مراکز تمایل و رضایت خود افراد است و اینکه آنها مشکل سرپناه داشته باشند. همچنین بسیاری از کودکانی که به این سراها مراجعه می کنند، در خانواده های خود از امنیت کافی برخوردار نیستند و اغلب مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند و از آنان در محیط های کاری نیز سوءاستفاده می شود.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها یادآور شد: این جمعیت ١٢ سال گذشته فعالیت خود را با توزیع یک وعده غذای گرم در محل های پاتوق افراد کارتن خواب آغاز کرد.
وی تصریح کرد: هدف از سه شنبه های مهرورزی تنها سیر کردن شکم افراد کارتن خواب گرفتار اعتیاد نبود بلکه با رویکرد مهرورزی انجام شد و اینکه افراد آسیب دیده هر آن اراده کنند، می توانند از حمایت های این سازمان مردم نهاد بهره مند شوند.

رجبی مشهود خاطرنشان کرد: یک سازمان مردم نهاد به تنهایی نمی تواند برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به اهداف متعالی دست یابد بلکه مشارکت مردم در این مهم بسیار موثر است.
مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها به برخی اقدامات این سازمان مردم نهاد در خصوص مقابله با آسیب‌های ناشی از اعتیاد اشاره کرد و گفت: کمپین نه به اعتیاد نوجوانان با هدف پیشگیری از اعتیاد آنان، چالش چطور مصرف کننده شدم در قالب گفت و گو با افراد آسیب دیده، اکران زنده ایران و پرتغال در مرکز نگهداری پسران با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان از جمله فعالیت های این جمعیت به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

نشست خبری جمعیت طلوع بی نشان ها با حضور مدیرعامل این جمعیت، محمدعلی کرمی مدیر درمان، علی بدخشان مدیر مرکز نگهداری نوجوانان پسر (نور) و فتاح نیازی روانشناس کودک و نوجوان در محل روزنامه ایران برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار