موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرهنگ و رسانه
16188
۱۹ بهمن ۱۳۹۵

راهی برای یافتن کودکان گم‌شده

دانشمندان چینی موفق به ساخت اپلیکیشنی شدند که به پیدا کردن صدها کودک که سال گذشته در چین گم شده‌اند، کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس، این اپلیکیشن در شهری از چین مورد آزمایش قرار گرفته است که شیوع بچه دزدی در آنها بیشتر است. وزیر مرکز امنیت ملی چین اعلام کرده است که سال گذشته حدود 611 کودک گم‌شده پیدا شده‌اند.
این اپلیکیشن توسط شرکت علی‌بابا تولید و در ماه مه عرضه شده است و به افسران پلیس اجازه می‌دهد اطلاعات و کار خود را از این طریق به اشتراک بگذارند. کاربرانی که در نزدیکی محل ناپدید شدن باشند، نوتیفیکیشن‌هایی از قبیل عکس و توضیحاتی درباره کودک دریافت می‌کند و تا زمانی که کودک پیدا نشود، این اعلان‌های هشداری برای آنها ارسال می‌شود.
نسخه جدید این اپلیکیشن در ماه نوامبر عرضه شد که امکان دسترسی آن به دلیل همکاری با معروف‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا، وب‌سایت پرمخاطب همانند سایت خرید علی‌بابا به نام Taobao و موتور جست‌وجوی Baidu گسترش یافت.
بچه دزدی در چین، کشوری که سیاست‌های کنترل جمعیت در آن اجرا می‌شود، سابقه طولانی دارد. البته در سال‌های اخیر این سیاست که گرایش سنتی جامعه را به داشتن نوزاد پسر تقویت کرده است، تا حدودی تعدیل شده است.
در فرهنگ چینی‌ها، فرزند پسر اصلی‌ترین تکیه‌گاه و حامی والدین محسوب می‌شود و وظیفه زنده نگه داشتن نام خانوادگی را نیز بر عهده دارد. همین امر باعث افزایش سقط جنین، رها کردن و کشتن نوزادان دختر شده است. این عدم تعادل میان فرزندان باعث افزایش جرائم مربوط به ربودن فرزندان پسر در چین نیز شده است.

 

 

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار