موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16179
۱۹ بهمن ۱۳۹۵

مرکز توانبخشی کودکان کم شنوا و ناشنوا در گناوه افتتاح شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، مرکز روزانه آموزش و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوای 'نجوا' روز دوشنبه در آیینی در بندر گناوه افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: این مرکز که از نیازهای ضروری شهرستان گناوه است به عنوان دومین مرکز تخصصی در استان بوشهر به میمنت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مسعود صادقی افزود: شنیدن و صحبت کردن از مهم ترین نعماتی است که خداوند نصیب انسان کرده که باید بموقع خانواده ها به تشخیص آن اقدام کنند.

وی گفت: با راه اندازی این مرکز، خانواده ها دیگر نیازی به مراجعه به شهرهای دیگر ندارند.

مسئول این مرکز گفت: هم اینک تعداد زیادی از خانواده هایی که فرزندانشان دچار مشکل شنوایی دارند باید برای پیگیری درمانی مدت ها در شهرها و استانها رفت و آمد کنند که با راه اندازی ابن مرکز مشکل آنان حل شده است.

مریم آل غفور افزود: در این مرکز تربیت شنیداری، آزمایش های ادیولوژیک، گفتار درمانی و روان شناسی به مراجعه کنندگان ارایه می شود.

وی از خانواده ها خواست درصورت داشتن فرزندان زیر 6 سال به برای تشخیص وضعیت شنوایی به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس بهزیستی گناوه گفت: باتوجه به سیاست های دولت در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی از جمله بهزیستی، تاکنون مجوزهایی دراین زمینه برای فعالانی که دارای تخصص و مجرب هستند از جمله این مرکز صادر کرده است.

حمیدی افزود: وجود چنین مراکزی نقشی مهم در کنترل و پیشگیری از معلولیت های جامعه بویژه در دوران کودکی دارند.

همچنین به همین مناسبت، مرکز کلینیک مددکاری اجتماعی گناوه که در زمینه مشاوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق خدمات دهی می کند، افتتاح شد.

 

 

منبع: خلیج فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار