موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16164
۱۸ بهمن ۱۳۹۵

حمایت تغذیه ای کودکان در بیرجند

تاکنون ۳۵۰۰ کودک با همکاری کمیته امداد، تحت پوشش غذایی و ۲۸۱۰ زن باردار هم با همکاری بنیاد علوم از نظر تغذیه حمایت شدند.

به گزارش کودک پرس، کامبیز مهدی زاده روز یکشنبه 18 بهمن، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم است، گفت: ارائه خدمات درمانی در 44 دهه بعد از انقلاب پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر داروهایی که مورد نیاز مراکز روستایی و مراکز درمانی شهرهای زیر 20 هزار نفر است در این مراکز وجود دارد، افزود: بعد از طرح تحول سلامت تعداد داروهای مراکز روستایی به 426 قلم رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر 5 قلم مکمل برای گروه های هدف در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اضافه شده است، گفت: تاکنون 3500 کودک با همکاری کمیته امداد تحت پوشش غذایی و 2810 زن باردار هم با همکاری بنیاد علوم از نظر تغذیه حمایت شدند.

مهدی زاده با بیان اینکه سامانه یکپارچه بهداشت که یکی از نیازهای اصلی نظام سلامت بود؛ انجام شده است، ادامه داد: در این خصوص تاکنون 328 نقطه به این سامانه متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول در نظام سلامت تاکنون در زمینه تجهیز خانه های روستایی بسیار موفق بوده است، گفت: تاکنون در بحث فضای فیزیکی و محل اسکان پزشکان در روستاها 4.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یک تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ساخت چند پروژه بسته شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه 100 پروژه با 60 میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که قرار است، 15 درصد اعتبارات آن را استانداری، 25 درصد را دانشگاه و 60 درصد را وزارت بهداشت بدهد.

مهدی زاده گفت: با این اعتبار 28 خانه بهداشت، 28 مرکز خدمات سلامت روستایی و شهری، 11 مرکز استراحت پزشک، 16 پایگاه سلامت و 3 آموزشگاه بهورزی بازسازی و یا به سازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار