موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16130
۱۸ بهمن ۱۳۹۵

پيشگيري از تولد 600 کودک معلول در يزد

با اجرای طرح آزمایش ژنتیک از تولد 600 کودک معلول در يزد پیشگیری شده است.

به گزارش کودک پرس،  جلیل عفتی صبح امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان و ممتازان شبه خانواده بهزیستی یزد، با تبریک فرا رسیدن سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در استان یزد مسؤولیت هزار و 700 کودک و نوجوان را برعهده داریم و 250 نفر از مددجویان ما به دلایل مختلف از چتر حمایتی خارج شدند.

وی با بیان اینکه 180 فرزند نیز در 15 مرکز شبه خانواده از سوی خیریان نگهداری می‌‌شوند، ادامه داد: در مجموع 450 فرزند تحت پوشش بهزیستی است که بقیه آن‌ها تحت مراقبت خانواده‌ها هستند اما از خدمات بهزیستی بهره‌می‌برند.

عفتی اضافه کرد: از بین 450 فرزند مورد حمایت بهزیستی، بیش از 110 فرزند در ردیف ممتازان و نخبگان هستند که تجلیل خواهند شد و این نشان دهنده همت والای بهزیستی در تربیت فرزندان در مسیر تحصیل و رشد و ارتقای آن‌ها است.

وی با تأکید بر حمایت و همراهی خیران نیکوکار استان یزد اظهار داشت: امیدوارم شاهد روزی باشیم که این فرزندان در آینده مسیری را برای مراقبت و نگهداری از کودکان دیگر باز کنند و کمک‌کننده و یاری‌گر بخش دیگری از جامعه باشند.

مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از خدمت‌رسانی در مراکز عنوان کرد: یزد در ردیف دو استان برتری است که خدمات خوبی ارائه می‌دهد به ویژه که در زمینه آزمایش‌های ژنتیک نیز فعال است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 3 هزار خانواده از این آزمایش‌ها برخوردار شدند و توانستیم از تولد 600 کودک معلول پیشگیری کنیم.

عفتی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف غربالگری در سطح استان افزود: از جمله این طرح‌ها اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم است که سالانه از ابتلای 400 کودک در تنبلی چشم پیشگیری می‌شود.

عفتی تصریح کرد: همچنین در حوزه توانبخشی نیز با مجموعه اقداماتی که انجام شده، کاهش چشمگیری در معلولیت‌ها داشتیم و از حوزه مراکز شبانه‌روزی خدمات را به خانواده‌ها برده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است تا بستر مشارکت هرچه بیشتر مردم فراهم شود و در خدماتی که ارائه می‌کنیم ما را همراهی کنند و تنها فراهم کننده بستر برای بهره‌مندی از خدمات باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار