موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
161134
۳۰ خرداد ۱۳۹۷
رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

فعالیت ۸ هزار مهد کودک در کشور/ کاهش ۵۰ درصدی سوء تغذیه کودکان در روستا مهد‌ها

محسنی بندپی گفت: حدود ۵۰ درصد سوءتغذیه در روستا مهد‌ها با برنامه‌های سلامت بهبود پیدا کرده است.

به گزارش کودک پرس ، انوشیروان محسنی‌‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ایران، اظهارکرد: تأمین یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های استان‌های کم برخوردار و مهدکودک‌های حاشیه کلان‌شهرها در نتیجه همکاری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی و برای رسیدن به سلامت جسمانی است که در این عرصه شاهد نتایج خوبی بوده‌ایم، با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط دفتر سلامت بهبود تغذیه وزارت بهداشت حدود 50 درصد سوء تغذیه بهبود پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک دستگاه تخصصی در بحث رشد، تکامل و شخصیت پذیری مقطع مهدکودک و به عنوان متولی سیاست گذاری این سنین در قانون مشخص شده و در تولید محتوا، نگاه همه جانبه و ارتقا بخشیدن به مهارت‌های زندگی نقش مهمی ایفا کرده است.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: نگاه سازمان بهزیستی به کودکان رشد و تکامل یک پارچه جسم، فکر، عقل و غیره است که در این زمینه با همکاری مهدکودک‌ها شاهد جریانات خوبی بودیم و با همکاری وزارت بهداشت نیز در ابعاد سلامت جسمانی می‌توانیم شاهد جریانات ارزنده‌ای باشیم.

 

طلایی‌ترین سن آموزش و سلامت، پیش از دبستان است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آموزش سلامت کودکان امری اجتناب ناپذیر است و بررسی‌های علمی تخصصی نشان داده که طلایی‌ترین نقطه آموزش و سلامت سنین پیش از دبستان است که باید در این عرصه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: پیاده کردن سند رشد و تکامل یک پارچه کودکان  توسط معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد که باید از بخشی نگری خارج شویم و به سمت نگاه جامع و کلان برویم.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: توجه به 8 میلیون جمعیت کودکان پیش دبستان به عنوان مخلوقات خداوند که امروز و آینده را در دست دارند، نشان می‌دهد باید در سنین کودکی با سیاست گذار‌ی‌های درست، نظارت والدین، مربیان و مشارکت همه جانبه ارتقای کیفیت زندگی را برای این کودکان به ارمغان بیاوریم.

 

پیاده سازی سند رشد و تکامل یکپارچگی کودکان در تهران و کردستان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون در استان تهران شهرستان ملارد، کردستان شهرستان ایوان‌دره، و در زرند استان تهران با همکاری وزارت بهداشت سند رشد و تکامل یکپارچگی کودکان پیاده می شود و امیدواریم شاهد نتایج مطلوبی در این عرصه باشیم.

وی گفت: حدود 1700 مهد کودک در روستاها و 8 هزار مهدکودک در شهرها داریم که فعالیت‌های آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی 15 درصد این جوامع را پوشش می‌دهد و 85 درصد خارج از چیزی است که ما به صورت علمی انتظار داریم و امیدواریم شرایطی فراهم شود که با سیاست گذاری سازمان بهزیستی، نشست‌های محتوایی نهادهای علمی، مشارکت آموزش و پرورش و مربیان در کنار خانواده‌ها شاهد پویایی کودکان کشور و تربیت افرادی اخلاق مدار و پاسخگو در جامعه باشیم.

محسنی‌بند پی همچنین آموزش را از ضرورت‌های جامعه‌ای با تغییرات محیطی سریع، صنعتی شدن و کم شدن گفتگوها در خانواده‌ها دانست و افزود: تربیت افرادی با سلامت اجتماعی، جسمی و معنوی در گرو آموزش است که امیدواریم با آموزش‌های زودهنگام در این سنین شاهد جریانات ارزنده‌ای در عرصه آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان باشیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان آینده موفق را در گرو آموزش و نظام رشد و تکامل یک پارچه کودکان زیر 6 سال عنوان کرد و افزود: باید با سرمایه گذاری برای این گروه‌های سنی که شخصیت پذیرترین سنین هستند شاهد تربیت نسلی سالم و موفق باشیم.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار