1610
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

افزایش پوشش مراقبت‌های کودکان با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای برنامه پزشک خانواده و افزایش پوشش مراقبت‌های کودکان در سال 93 ، 68درصد و در سال 94 ، 74.5درصد از کودکان یک ساله از نظر تکاملی غربالگری شدند.

به گزارش کودک پرس    مرادی با بیان اینکه سال‌های ابتدایی عمر در شکل‌گیری شخصیت، هوش و رفتار اجتماعی بسیار تعیین‌کننده هستند، افزود: کودکانی که در این دوران مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند، در معرض ناتوانی یا تأخیر در تکامل قرار می‌گیرند بنابراین سال‌ها و ماه‌های ابتدایی زندگی مهمترین سرمایه‌گذاری برای توسعه انسانی است.

مدیر سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه گفت: شواهد نشان می‌دهد در دنیا 200 میلیون کودک زیر پنج  سال از رسیدن به حداکثر توانمندی تکاملی خود باز می‌مانند و عمده‌ترین عوامل آنها، قابل پیشگیری و مداخله است.

وی غربالگری تکامل کودکان و شناسایی کودکان نیازمند را در کاهش نابرابری و دسترسی به عدالت در سلامت موثر دانست که در فارس به کمک اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در حال تحقق است.

مرادی عنوان کرد: با توجه به تقویت نظام ارجاع با اجرای برنامه پزشک خانواده و راه‌اندازی مرکز جامع تکامل در درمانگاه تخصصی امام رضا(ع)، کودکان شناسایی شده دچار اختلال تکامل، با همکاری تیم تخصصی مورد درمان و مراقبت‌های لازم قرار می‌گیرند.

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار