160922
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

هلال احمر گیلان به سه مصدوم و ۹ کودک امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در پی وقوع سیل در روستای کاکرود شهرستان رودسر، امدادگران این جمعیت دوشنبه از طریق امداد هوایی به سه مصدوم و ۹ کودک امدادرسانی کردند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان این مصدومان و کودکان را به دلیل خطر رانش زمین از روستای کلایه به منطقه آبدوبچال شهرستان رودسر منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تیم بالگرد هلال احمر گیلان، 9 تیم عملیاتی امداد و نجات شامل تیم دارای (سگهای تجسس) ، واکنش سریع رودسر، املش، آستانه اشرفیه، فومن و تیم امدادرسانی استان گیلان در حال جستجو و گشت زنی و کاوش مناطق حادثه دیده برای یافتن مفقودان احتمالی و امداد رسانی هستند.

وی بیان کرد: تاکنون مواد غذایی و اقلام مورد نیاز از جمله 10 شعله چراغ والور، 50 تخته پتو، پنج کارتن مجموعه ظروف، سه هزار بطری آب معدنی، 10 جعبه بیسکویت، 100 جعبه خرما، 600 قرص نان، دو تن آرد، 20 بسته چای نیم کیلویی، 50 کیلو برنج، 120 قوطی کنسرو لوبیا، 48 قوطی تن ماهی و پنج تخته چادر امدادی بین سیل زدگان توزیع شده است.

در پی وقوع سیل در روستای کاکرود شهرستان رودسر، پنج خانواده نیز که منازلشون دچار تخریب شده بود توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان اسکان موقت شدند.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای بیش از هفت هزار داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت ، حمایت ، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

عصر روز جمعه گذشته بارش رگبار شدید در منطقه اشکورات رودسر منطقه هم عرض دیلمان به مدت 20 دقیقه موجب وقوع سیلاب و رانش در جاده فرعی رحیم آباد به سمت لشکان بطول چند صد متر و جاده روستایی کاکرود شد که این سیلاب ، جان سه نفر (2 زن و یک کودک) را گرفت.

سیلاب ناشی از بارندگی رگباری نیم ساعته عصر روز جمعه ، باعث تخریب شش واحد مسکونی و بخشی از جاده های روستایی در بخش کوهستانی دیلمان شد. بر اثر این سیلاب 20کیلومتر از راه های ارتباطی بین این روستاها که بخشی آسفالت و بخشی نیز شوسه بودند تخریب شدندکه از شب گذشته عملیات بازگشایی راه های این روستاها آغاز شد که تاکنون قسمتی از این راه ها بازگشایی و رفت و آمد در آنها جریان دارد و بقیه نیز در حال بازگشایی هستند. میزان خسارت وارده شده در دست بررسی قرار دارد که به محض تعیین اعلام خواهدشد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار