160919
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

هشدار نسبت به حبس کودکان مهاجر در قفس‌های آهنی در تگزاس

صدها کودک مهاجر در جنوب تگزاس در حالی از والدین خود جدا شده‌اند که داخل قفس‌هایی با میله‌های فلزی نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، این کودکان مهاجر را از والدینشان جدا کرده و داخل قفس‌هایی نگه‌داری می‌کنند که از میله‌های فلزی ساخته شده است.

در هر یک از این قفس‌ها ۲۰ کودک زندانی هستند که اطراف آنان بطری‌های آب، بسته‌های چیپس سیب‌زمینی و صفحات فویل بزرگی وجود دارد که به عنوان پتو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک دختر نوجوان مهاجر به گروهی از بازدید کنندگان گفت: از نوزادی مراقبت می‌کنم که آشنایی با او نداشتم زیرا این کودک را از خانواده‌اش جدا کرده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، یک‌شنبه اداره گشت مرزی آمریکا ‌در پاسخ به انتقادات جدید و تظاهرات علیه سیاست‌های دونالد ترامپ و جدا کردن اعضای خانواده‌های مهاجر به خبرنگاران اجازه داد از اماکنی که خانواده‌های بازداشت شده در مرزهای جنوبی نگه‌داری می‌شوند، بازدید کنند.

اخیرا اخباری مبنی بر جدا کردن فرزندان از والدینی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند منتشر شده است. گزارش‌های اخیر نشان داده است که قریب به ۲۰۰۰ کودک از والدینشان در مرز مکزیک و آمریکا و در بازه زمانی اواسط آوریل تا پایان مه سال جاری میلادی جدا شده‌اند.

 

مقام‌های واشنگتن از این روش به عنوان ضرورتی برای تامین امنیت در مرزها دفاع کرده‌اند اما این سیاست از سوی رهبران مذهبی، کارشناسان بهداشت و فعالان حقوق مهاجران به شدت محکوم شده و آنها هشدار داده‌اند که این مساله می‌تواند باعث آسیب روانی طولانی مدت بر کودکان شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار