160875
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

کودکان خانواده‌های فقیر واژگان کمتری می‌شناسند!

نتایج یک پژوهش جدید بر روی ۱۲ هزار و هفتصد کودک پنج ساله بریتانیایی، نشان می‌دهد کودکانی که در خانواده‌های فقیر به دنیا می‌آیند، به دلایل گوناگون، در هنگام ورود به مدرسه، نسبت به هم سالان دیگر خود، توانایی‌های آموزشی کمتری دارند.

به گزارش کودک پرس ، به همین دلیل در طول سال تحصیلی با مشکلات آموزشی بیشتری روبرو خواهند بود.بنیاد ساتن (Sutton Trustt) که این پژوهش را انجام داده یکی از دلایل جاماندن کودکان خانواده های فقیر از دیگران را بی سوادی یا کم سوادی پدر و مادرها در این خانواده ها می داند.

افزون براین، کودکان این پدر و مادرها، ساعت خواب و بیداری و برنامه منظمی برای زندگی ندارند و در بسیاری از موارد تنها با پدر و یا مادر خود زندگی می کنند.

با همه این تفاوت ها و جاماندگی کودکان فقیر از همسالان شان حتی پیش از این که سن مدرسه برسند، خواندن روزانه و منظم برای کودکان، می تواند فاصله ها را کمتر کند. نتایج این پژوهش نشان می دهد، توانایی خواندن و دایره واژگان کودکان فقیری که هر روز کتابی برای شان خوانده می شود و به طور مرتب به کتابخانه می روند، در مقایسه با کودکان خانواده های متوسط و ثروتمند تفاوت کمتری دارد.

 

بنیاد ساتن، پس از انتشار نتایج این پژوهش، از دولت انگلستان خواسته تا از تصمیم خود برای افزایش برنامه های آموزشی رایگان برای همه کودکان سه و چهار ساله کشور از ۱۲/۵ ساعت به ۱۵ ساعت در هفته دست بردارد و به جای آن، ۲۵ ساعت در هفته برای کودکانی که در اثر فقر خانواده از رشد توانایی های خود بازمی مانند، برنامه های آموزشی رایگان تدارک ببیند.

این بنیاد هم چنین از دولت خواسته است تا برای پدران و مادران این کودکان کلاس های آموزشی برگزار کند تا نسبت به رشد توانایی های فرزندانشان حساس تر شوند.

 

منبع: سایت خبری شعار سال

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار