موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
16082
۱۶ بهمن ۱۳۹۵

احیای کارآفرینی کودک، احیای نسل آینده

کارآفرینان افرادی هستند که در حوزه کودک از جمله عروسک سازی، وسایل جانبی کودکان، ساخت نرم افزار و محتوا و … فعالیت می کنند.

به گزارش کودک پرس، معاون فنی پارک علم و فناوری استان البرز از عدم جدی گرفتن کارآفرینی برای کودکان در ایران خبرداد و گفت: کارآفرینی در حوزه کودک با ورود کارشناسان و متخصصان محقق خواهد شد.

سبط الشیخ انصاری معاون فنی پارک علم و فناوری استان البرز افزود: کار آفرینی در حوزه کودک یکی از اقداماتی است که با مشارکت پارک علم و فناوری استان البرز در حال پیگیری و انجام است و دیگر سازمان ها همچون دانشگاه علم و فرهنگ در این زمینه همکاری داشته و به زودی شاهد کارگاه های آموزشی در این خصوص هستیم.

وی در خصوص کار آفرینی کودک گفت: کارآفرینان افرادی هستند که در حوزه کودک از جمله عروسک سازی، وسایل جانبی کودکان، ساخت نرم افزار و محتوا و … فعالیت می کنند.

معاون فتی پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه در تاریخ ایران تولید اسباب بازی و ساخت محتوای برای کودکان همواره وجود داشته و اوج این اقدامات منجر به ظهور و بروز افرادی همچون مصطفی رحماندوست، مرضیه برومند و حمید جبلی و … در دهه ۶۰بود که خاطرات خوبی را برای کودکان این نسل برجای گذاشت.

دکتر انصاری افزود: در دهه اول و دوم پس از انقلاب مقوله کودک با تولید محتوا در تلویزیون جدی گرفته شد ولی در دو دهه اخیر این مهم کمرنگ شده و فیلم و کتاب های موثری در این زمینه تولید و چاپ نشده و در زمینه اسباب بازی هم قافیه رو باختیم.

وی افزود:بازیهای بومی و محلی چندسالی است به ورطه فراموشی سپرده شده و در حوزه نرم افزار و بازیهای کامپیوتری نیازمند توجه روانشناسان و کارشناسان حوزه کودک است تا تهدیدی آیندگان این سرزمین را تهدید نکند.

دکتر انصاری در پایان گفت: امیدواریم متخصصان و کارشناسان در حوزه های مختلف صنعتی, فرهنگی, مذهبی و هنری در همایش کار آفرینی کودک حضوریافته و این همایش خروجی مناسبی داشته باشد.

 

 

منبع: تیتر 1

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار