موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160804
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
در واکنش به اعلام بخشنامه افزایش شهریه‌ها صورت گرفت؛

افزایش شهریه مهدکودک‌ها باعث نارضایتی خانواده‌ها شده است

اعلام و ابلاغ افزایش شهریه‌های مهدکودک‌ها در سال تحصیلی جدید باعث نارضایتی خانواده‌ها شد.

به گزارش کودک پرس ، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور طی هفته گذشته و در بخشنامه‌ای شهریه مهد‌های کودک در هر استان را ابلاغ کرد.

بر همین اساس شهریه مهد‌های کودک یک ستاره ۱۰ درصد، دو ستاره ۲۰ درصد، سه ستاره ۳۰ درصد و چهار ستاره ۴۰ درصد بیش از شهریه پایه در سال جاری نظر گرفته شده است.

در این بخشنامه آمده است که شهریه ابلاغی از ابتدای اردیبهشت ماه قابل اجرا بوده است همچنین در این ابلاغیه آمده است، پیرو بخشـنامه موضوع تعیین شـهریه مهد‌های کودک در کمیته‌های اسـتانی و با توجه به تجزیه و تحلیل شـهریه هـای پیشنهادی استان‌ها در کمیته کشوری تعیین شـهریه، شـهریه مصوب سال جاری مهـدهای کودک به تفکیک اسـتان، محل (مرکز استان و مناطق/شهرستان) و نوع فعالیت و با در نظر گرفتن ملاحظات به شرح ذیل تعیین و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

این شهریه بدون احتساب هزینه تغذیه (صبحانه و ناهار) است. در صورت ارائه تغذیه ناهار و صبحانه توسط مهدکودک، مجموع هزینه آن نباید بیش از ۹۵۰ هزار ریال بیشتر باشد که تفکیک آن بر اساس هزینه‌های صبحانه و ناهار بر عهده کمیته تخصصی استان است.

 

همچنین براساس این ابلاغیه، تهیه میان وعده بر عهده والدین و تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصـرفی مهدکودک مانند مایع دسـتشویی و دسـتمال کاغذی به عهده مهد کودک است.

تهیه لوازم التحریر مورد نیاز کودک جهت استفاده در مهدکودک بر عهده والدین است، اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوطه، مهدکودک می‌تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند به شرط آن که لیست لوازم التحریر و قیمت آن قبلا به تائید بهزیستی شهرستان رسیده باشد.

براین اساس، هر مهـدکودک تمام وقت – مهدکودکی که از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۵:۳۰ فعالیت می‌کند- به شرط بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری می‌تواند با توجه به رتبه کسب کرده، به همان تعداد فعالیت فوق برنامه اجرا کند (یک ستاره مشروط لغایت چهار ستاره) بنابراین در مجموع یک مهدکودک چهارستاره می‌تواند حداکثر پنج فعالیت فوق برنامه اجرا کند.

 

انتخاب نوع فعالیت‌های فوق برنامه باید در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بوده، کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و همچنین مورد تائید کمیته تخصصی استان باشد.

این ابلاغیه افزوده است: ساعت اجرای فوق برنامه توسط کمیته تخصصی استان تعیین و به مهد‌های کودک ابلاغ می‌شود و اجرای بیش از یک فعالیت فوق برنامه در هر روز ممنوع بوده و شهریه هر فعالیت فوق برنامه حداکثر ۱۰ درصد شهریه نهایی هر مهدکودک است.

طبق مفاد این ابلاغیه، شـرکت کودکـان در هر یک از فعالیت‌های فوق برنامه کاملا اختیاری بوده و باید با رضایت کتبی والـدین باشد و مهدکودک نیز موظف است برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیلی از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نمی‌کنند برنامه جاری و تعریف شده خود را برگزار کند.

 

براساس این ابلاغیه شهریه هر ساعت اضافه فعالیت مهدکودک در هر گروه سنی از طریق زیر محاسبه خواهد شد:

شهریه ماهیـانه هر کودک در هر گروه سنی تقسیم بر ساعت فعـالیت عادی مهـد کودک در طول یک ماه برای همان گروه سنی (سـاعت فعالیت عادی مهـدکودک تمام وقت ۱۹۲، نیمـه وقت ۹۶، شـبانه یا شبانه روزی براساس ۸ ساعت نگهداری کودک ۱۹۲ ساعت) می‌شود.

هزینه سـرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والـدین و مهـدکودک بطور جـداگانه اخـذ خواهـد شـد.

براساس این ابلاغیه بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای مهدکودک ارسال خواهد شد باید در معرض دید عموم والدین و پایگاه اطلاع رسانی استان قرار گیرد.

همچنین لازم است که اطلاع رسانی در خصوص سامانه پیامک دفتر امور کودکان و نوجوانان (۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳) می‏بایست به نحو مقتضی در تمام مهد‌های کودک صورت پذیرد.

 

این ابلاغیه تاکید کرده است در راستای حمایت از والدین و مهد‌های کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات، ضروری است فرم قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل همه جانبه فی مابین مهدکودک و والدین که به تائید دفتر حقوقی سازمان نیز رسیده است در اختیار تمام مهد‌های کودک قرار گرفته و هنگام ثبت نام کودک تکمیل شود و بـــدیهی است مسئــولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیرکل بهزیستی استان خواهد بود.

بخشنامه جدید سازمان بهزیستی کشور در حالی از سوی ریاست سازمان بهزیستی کشور به مهد‌های کودک ابلاغ شده است که خانواده‌ها نسبت به این افزایش گلایه دارند و اعتقاد دارند که این افزایش بیش از حد متعارف است.

در همین زمینه خانواده‌های کودکان بنا دارند طی جلسه‌ای با محسنی بندپی گلایه خود را در خصوص شهریه‌ها مهد‌های کودک به صورت کتبی اعلام کنند و از وی درخواست بازنگری در خصوص نرخ شهریه مهد‌های کودک را دارند.

 

در حال حاضر بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهدکودک در سطح کشور فعال هستند که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار