160801
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

مراکز رفاه کودک و خانواده در گیلان راه‌اندازی می‌شوند

مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان با اشاره به راه‌اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده در گیلان اظهار کرد: فراهم کردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده از اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

به گزارش کودک پرس ، مانک ییلاق بیگی، مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان در حاشیه نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده در استان اظهار کرد: این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در 7 استان کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، گیلان، یزد و خوزستان اجرا که از سال جاری در سراسر کشور اجرا می شود.

 

وی، فراهم کردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده را از اهداف راه اندازی این مراکز دانست و تصریح کرد: مراکز رفاه کودک و خانواده با هدف افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات ویژه رفاه کودک و خانواده، فراهم کردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور سرپرستان آنها، آموزش مهارت های زندگی بر پایه فرهنگ دینی و ملی و آموزش سرپرستان در راستای ارتقای سطح مهارت های والدینی تأسیس می شوند.

 

وی ادامه داد: جامعه هدف مرکز رفاه کودک و خانواده تا 12 سال است که با تفکیک جنسیتی برای کودکان هفت سال به بالا در سه تیپ تا 7 سال، 6 ماه تا 12 سال و 7 تا 12 سال به صورت تمام وقت و ساعتی فعالیت می کند.

ییلاق بیگی اظهار کرد: کلاس های آموزشی فوق برنامه، مهارت آموزی، اردوهای تفریحی و آموزشی از جمله خدماتی است که به گروه سنی 7 سال به بالا ارائه می شود.

 

وی افزود: در حال حاضر سه مرکز در شهرهای رشت، لاهیجان و لنگرود در حال فعالیت بوده و پنج مرکز دیگر هم در حال راه اندازی است که همگی تحت نظارت سازمان بهزیستی استان فعالیت می کنند.

مسئول امور مهدهای بهزیستی گیلان با بیان اینکه هم اکنون 510 مهد کودک در سراسر استان تاسیس شده است تصریح کرد: 13 هزار و 867 کودک در این مراکز نگهداری می شوند.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار