160582
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

نگهداری ۴۲۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۳۹ خانه کودک و نوجوان اصفهان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر مراقبت از کودکان آسیب دیده اجتماعی گفت: در حال حاضر ۴۲۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۳۹ خانه کودک و نوجوان اصفهان نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، به گفته مجتبی ناجی، حضور این کودکان درخانه کودک و نوجوان به معنای مداخله به موقع اورژانس اجتماعی در آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس را ضروری نمی‌دانیم ،در خصوص اظهار نظر برخی از کارشناسان حوزه اجتماعی مبنی بر راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس اظهار کرد: باید توجه داشت که عنوان اورژانس به معنای حضور اضطراری است و در هر مکان و زمانی که لازم باشد کارشناسان برای رسیدگی به امور ورود می‌کنند.

بنابر اعلام معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ،در حال حاضر موارد زیادی مبنی بر کودک آزاری و همسر آزاری به اورژانس اجتماعی استان اصفهان گزارش می‌شود و در مجموع باید توجه داشت که این اورژانس به مسایل عاطفی و روانی اعضای جامعه و مشکلات آنها رسیدگی می‌کند.

 

ناجی با بیان اینکه از زمان مراجعه افراد به اورژانس اجتماعی و تا زمانی که در خصوص تامین امنیت جانی و روحی افراد اطمینان حاصل نکنیم افراد آسیب دیده را تحت مراقبت قرار خواهیم داد، افزود: این افراد در درجه اول در نزد خانواده و در صورت صلاحیت نداشتن خانواده و اطرافیان در مراکز نگهداری بهزیستی می‌مانند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نیازی به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در مدارس نیست، تصریح کرد: در استان اصفهان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی برای فعالیت اورژانس اجتماعی وجود دارد اما راه‌اندازی این مرکز در مدارس را مناسب نمی‌دانیم.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار