160496
۲۷ خرداد ۱۳۹۷

پاسخ به نیازی برای فرزندان یک خانواده

یک تیم روانشناسی و کسب و کار بعد از سه سال و نیم برنامه‌ریزی، برای نخستین بار دوره‌های کسب و کار ویژه مقطع سنی کودک و نوجوان برگزار می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا حیدری ـ رییس یک کلینیک تخصصی روانشناسی درباره محتوای این کلاس‌ها بیان کرد: این دوره به شکلی ترتیب داده شده که کودکان و نوجوانان ابتدا با مهارت‌های ابتدایی و شخصیتی مثل اعتماد به نفس، فنون مذاکره، کنترل خشم، افزایش تمرکز آشنا شوند. آنها را بعد از آمادگی روحی و روانی، وارد فضای کسب و کار می‌کنیم تا با برندسازی، خرید و فروش، ثبت شرکت و ثبت اختراع آشنا شوند. قوانین این بخش از دوره توسط وکیل پایه یک دادگستری به آنها آموزش داده می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه در طول این دوره، سه سمینار آموزشی نیز برای والدین بچه‌ها برگزار می‌شود، افزود: یک سمینار در ابتدای دوره برگزار می‌شود که کاملا آموزشی است و به والدین بچه‌ها درباره اینکه چه کمکی می‌توانند در طول این دوره‌ها به فرزندانشان کنند، گفته می‌شود. زمانی که بخش روانشناسی و دوره مهارت ارتباطی، شخصیتی کودک و نوجوان به پایان برسد برای دومین بار از والدین دعوت می‌کنیم تا در جریان کارهایی که فرزندانشان انجام داده‌اند قرار بگیرند. در همه‌ی مراحل این دوره‌ها، خانواده‌ها همگام با ما هستند.

 

حیدری گفت: در آخرین سمینار نیز جشنواره‌ای برگزار می‌کنیم تا کودکان و نوجوانان دستاوردهایشان ‌را ارائه دهند. همچنین تستی از فرزندان آنها با عنوان رغبت سنجی تحصیلی و شغلی گرفته می‌شود تا با توجه به این تست، والدین و فرزندان متوجه شوند به کدام سمت می‌توانند سوق پیدا کنند.

او با بیان اینکه ویژگی خاص این دوره این است که برای دو مقطع چهارم، پنجم، ششم ابتدای و هفتم، هشتم و نهم تعریف شده است، افزود: کودکان در مقطع اول چندان دغدغه پول درآوردن ندارند یا اصطلاحا درد بی‌پولی را متوجه نمی‌شوند؛ بنابراین ذهن خام و بکری دارند که می‌توان روی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنها کار کرد. موضوع برای گروه سنی مقطع دوم به دلیل آنکه به سمت انتخاب رشته می‌روند، کمی جدی‌تر است. به همین دلیل با توجه به ظرفیت و استعدادهایی که دارند، می‌توانیم آنها را به سمت انتخاب رشته‌ای مناسب سوق دهیم.

 

این روانشناس بیان کرد: هدف ما این است که کودکان و نوجوانان از همان ابتدا با هدف گذاری پیش بروند و انتخاب رشته‌ای که دارند متناسب با علاقه و استعداد آنها باشد. به همین دلیل از ۱۶ استاد که هر کدام مسوول آموزش یک مهارت هستند، استفاده می‌کنیم. حدود ۹ نفر از استادان ما روانشناس و مابقی متخصص کسب و کار و کارآفرینی هستند. همچنین ما در این دوره‌ها از قلم، کاغذ و تخته وایت برد استفاده نمی‌کنیم و بچه‌ها به صورت تیمی و با استفاده از ۴۲ بازی فکری، تئاتر و نمایش آموزش می‌بینند.

او اعلام کرد: این برنامه در دو بخش روانشناسی و کسب و کار تعریف شده است. این دوره ۱۲۰ ساعته، دو ماه و نیم زمان می‌برد و کلاس‌های آن سه بار در هفته به مدت چهار ساعت برگزار می‌شود.

 

حیدری با بیان اینکه دوره‌های کسب و کار، ویژه مقطع سنی کودک و نوجوان از ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: معضل اصلی ما برای این دوره‌ها این است که در این زمینه، نیاز وجود دارد اما افراد آن را نمی‌شناسند. اینکه خانواده‌ها را توجیه کنیم که فرزندانشان نیاز دارند با این علم آشنا شوند، کار دشواری است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار