160220
۲۴ خرداد ۱۳۹۷
ورزشکار اجتماعی در سومین رکوردشکنی برای حمایت از کودکان عرض دریای خزر را پارو زد؛

رکورد پاروزنی دریای خزر در با شعار نه به ازدواج کودکان

لغو کار کودک و ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۸ سال شعاری بود که ورزشکار اجتماعی و فعال حقوق کودک برای تحقق آن سومین رکورد خود را این بار در دریای خزر به ثبت رساند. احمد شعبانی فرد رکورددار ورزش سه گانه کشور این بار مسیر ۶۵۰ کیلومتری عرض دریای خزر را با شعار «ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال؛ همین امروز» پارو زد.

به گزارش کودک پرس ، این ورزشکار اجتماعی که پیش از این نیز با شعار لغو کار کودک و مطالبه تحصیل رایگان برای همه کودکان و خدمات بهداشتی رایگان برای همه کودکان رکورد شکنی کرده بود با تاکید بر اینکه می خواهم با ثبت این رکورد ها توجه همه مردم و مسئولان را نسبت به حقوق کودکان جلب کنم گفت: فجایعی که  در عرصه اجتماعی‌ ، روانی و بهداشتی زندگی کودکان اتفاق می افتد هر انسانی را به تلاش و مبارزه وا می‌دارد. متاسفانه مدتها است که خبرهای تلخ و نگران کننده ای در زمینه کودکان به گوش می رسد و آخرین آن نیز مربوط به آمار ازدواج کودکان زیر 18 سال و وجود 15 هزار کودک بیوه زیر 15 سال است. متاسفانه اخبار و آمار کودکانی که قبل از رسیدن به سن 18 سالگی مجبور به ازدواج می شوند کمتر از کودکان کار منتشر می شود و همین امر باعث می می شود تا این پدیده تلخ به صورت چراغ خاموش گسترش پیدا کند.

 

احمد شعبانی فرد با بیان اینکه هدف از ثبت رکورد پاروزنی دریای خزر جلب توجه همه مردم نسبت به ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 18 سال بود گفت: دو سال قبل به عنوان یک ورزشکار اجتماعی احساس کردم باید در زمینه حقوق کودکان و لغو ممنوعیت کار کودکان تلاش کنم. به همین خاطر عرض دریای خزر را با شعار لغو کار کودکان و مطالبه تحصیل رایگان برای همه کودکان شنا کردم.

 

بهمن ماه سال گذشته نیز رکورد سه گانه از دریای خزر تا خلیج فارس را به ثبت رساندم. این بار با شعار لغو کار کودکان و مطالبه خدمات بهداشتی رایگان برای همه کودکان از دریای خزر با دوچرخه حرکتم را شروع کردم و بعد از رسیدن به هرمزگان فاصله بین بندرعباس تا جزیره کیش را شنا کردم و سپس دور جزیره کیش را نیز دویدم. این سه گانه به مسافت 2200 کیلومتر بود و 22 روز طول کشید. خوشبختانه این حرکت بسیار موثر بود و بسیاری از مسئولان و فعالان حقوق کودک و همچنین رسانه ها از این حرکت استقبال کردند.

وی ادامه داد: وقتی اخبار نگران کننده ازدواج کودکان زیر 18 سال از سوی سازمان بهزیستی منتشر شد تصمیم گرفتم این بار با شعار ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 18 سال رکورد جدیدی را به ثبت برسانم. این بار عرض دریای خزر به مسافت 650 کیلومتر را طی 8 روز شنا کردم و با گذشتن از استانهای مازندران ، گیلان و گلستان وارد بندر ترکمن شدم.

 

خوشبختانه ثبت این رکورد نیز بازتاب بسیار زیادی داشت و امیدوارم شاهد روزی باشیم که همه ملزم به رعایت حقوق کودکان باشند و به این باور برسیم که ازدواج کودکان غیر‌انسانی و زیر پا گذاشتن دوران کودکی و آینده آنها است.

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار