160060
۲۳ خرداد ۱۳۹۷

موسسه “زندگی خوب” برای نخستین بار در کشور ۴۰ کودک کار را بازنشسته کرد

مدیرعامل موسسه جهادی زندگی خوب با بیان اینکه برای نخستین بار ۴۰کودک کار در البرز بازنشسته می‌شوند، گفت: این موسسه ۳۴۰ کودک کار استان البرز را زیرپوشش دارد.

به گزارش کودک پرس ، به همت موسسه “زندگی خوب و با حضور جمعی از کودکان کار و مسئولین استانی و شهری جشن بازنشستگی کودکان کار در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد

حسین بابازاده مقدم مدیرعامل موسسه جهادی زندگی خوب در این جشن برای کودکان کار خیابانی با بیان اینکه نحوه شناسایی برای کودکان کار در سطح شهر کرج و البرز با دشوارهای همراه است و در سال گذشته مرکز خیریه حمایتی و آموزشی کودک و خانواده زندگی خوب افتتاح شد، اظهار داشت: به دلایل مختلفی که وجود دارد بانک اطلاعاتی مناسبی برای اینکه تعداد کودکان کار خیابانی و غیر خیابانی مشخص شود وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه جهادی زندگی خوب با اشاره به اینکه این موسسه با کار جهادی و طاقت‌فرسا 1040 کودک کار در سطح استان البرز را شناسایی کرد، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود 2 هزار و 500 کودک کار کمتر از سن قانونی در استان البرز کار می‌کنند که شاید بعضی از آن‌ها کار اجباری باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه سعی کردیم کتابچه‌ای برای تعداد کودکان کار در سطح کرج و البرز جمع آوری شود، تصریح کرد: 340 نفر کودک کار زیر 18 سال توسط موسسه طرح زندگی خوب زیرپوشش قرار دارند و این مراسم نیز برای همین کار برگزار شده است.

بابازاده با بیان اینکه به مناسب روز جهانی کار و کودک در 300 نفر از کودکان کار استان البرز در این مراسم شرکت کردند و 40 نفر از این کودکان کار خیابانی بازنشسته شدند، ادامه داد: در این مراسم ضمن بازنشستگی این تعداد پسر که برای نخستین بار در کشور است، جشن تکلیف برای 23 دختر کودک کار نیز برگزار می‌گردد.

 

وی با اشاره به اینکه این موسسه در مناطق حاشیه نشین کارهای امور اجتماعی و فرهنگی و جهادی انجام می‌دهد، عنوان کرد: به دلیل اینکه کودکان زیر 18 سال به تفریحات و سرگرمی نیاز دارند و علاوه بر آن خدمات دیگری نیز می‌خواهند که نظیر اجتماعی، پزشکی و مشاوره‌ای است.

بابازاده با بیان اینکه این موسسه در 4 استان تهران، البرز، کرمان و قم فعال است، افزود: در مجموعه استان‌ها تا کنون به بیش از 9 هزار نفر خدمات بیش از یک مورد ارائه شده است و در البرز 700 پرونده با بیش از یک بار خدمات وجود دارد.

مدیر این موسسه کا حمایت از کودکان کار در استان البرز را نیز بر عهده دارد، با اشاره به ارائه انواع خدمات درمانی شامل دندانپزشکی، مشاوره، روانشناسی، تعمیر منازل کودکان کار، ارائه سبد کالا به کودکان کار در استان ، توضیح داد: مهم‌ترین اقدامات موسسه در جهت حمایت از کودکان کار خیابانی دانست و تصریح کرد: کارهای فرهنگی و قرآنی در کنار خدمات اقتصادی و اجتماعی برای کودکان کار در نظر گرفته شده و با این روندی که در مدارس و نهضت سواد آموزی البرز انجام شده است 150 کودک کار به تحصیل خود بازگشته‌اند.

 

وی آزمون‌های غربالگری سلامت از کودکان کار استان مثل آزمایش ایدز، هپاتیت و بیماریهای مختلف را حائز اهمیت دانست و گفت: سه هزار نفر کودکان در استان البرز این آزمون را انجام داده و واکسیناسیون سه مرحله‌ای هپاتیت نیز برای کودکان کار استان البرز برگزار شده است.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار