موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15980
۱۲ بهمن ۱۳۹۵

۸۵ هزار کودک دچار سوءتغذیه شناسایی و حمایت شدند

حریرچی همچنین با اشاره به موفقیت ایران در دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر، پوشش واکسیناسیون در کشور به صد در صد رسیده است.

به گزارش کودک پرس، حریرچی با اشاره به موفقیت ایران در دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در کشور به صد در صد رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازوبدا، ایرج حریرچی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر ضمن اشاره به ساخت هزار و ۹۹۰ خانه بهداشت در روستاهای کشور در سه سال گذشته ، گفت: در حال حاضر ۲۸۰ مرکز بهداشتی و درمانی دیگر در حال ساخت است و هزار و ۸۸۵ مرکز بهداشتی و درمانی در این دولت تعمیر و تجهیز شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که تا کنون ۲هزار و ۷۷ محل زیست پزشک تعمیر شده است، افزود: تعداد واحدهای ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در دولت یازدهم از ۱۲۰ به ۸۴۵ رسیده است.
حریرچی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۹۴ داروخانه در روستاها ، گفت:  ۱۲۸۴ داروخانه از این تعداد دولتی است و مابقی به صورت خرید خدمت در حال فعالیت هستند.
به گفته وی،  در حال حاضر ۶هزار و ۸۵۲ پزشک عمومی و ۵ هزار و ۲۸۵ ماما در روستاها در حال ارائه خدمت هستند.
قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به غربالگری دیابت و فشار خون در روستاها، اظهار داشت: طی این غربالگری تا پایان سال۹۴،  ۴۳ هزار و ۳۳۸ مورد دیابت و ۹۸۰ هزار و ۴۹۲ مورد فشار خون بالا در روستاها شناسایی شده است که تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر فعالیت ۲ هزار و ۷۰۹ آزمایشگاه در روستاهای کشور ، افزود:  از این تعداد، ۲۴۲۰ آزمایشگاه دولتی بوده و ۲۸۹ مورد به صورت خرید خدمت فعالیت می کنند.

 حریرچی افزود: ۱۷۳۱ مرکز رادیولوژی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال ارائه خدمات بوده که از این تعداد ۲۱۵ مرکز خرید خدمت و مابقی دولتی هستند.
حریرچی همچنین با اشاره به موفقیت ایران در دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر  پوشش واکسیناسیون در کشور به صد در صد رسیده است.
وی افزود: برای حدود ۲ میلیون کودک زیر پنج سال واکسیناسیون سرخک و سرخجه و۱۲ نوبت واکسیناسیون فلج‌ اطفال خانه به خانه در مناطق پرخطر برای ۶ میلیون کودک زیر ۵ سال صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که  برای هر ۱۲ هزار و ‌پانصد نفر یک ‌پایگاه سلامت اختصاص داده شده است: افزود: همچنین برای هر ۲۵ تا۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شد که یک مراقب سلامت برای هر ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر بکار گرفته شده است
وی ضمن اشاره به تعمیر و تجهیز حدود ۱۰۱۳ مرکز جامع خدمات سلامت ، گفت: ۲۱ هزار پایگاه سلامت جدید تجهیز شده است و در شهرهای بالای هزار نفر جمعیت ۲ هزار و‌۸۹۷ پزشک عمومی و در حاشیه شهرها ۶۰۳ پزشک عمومی در حال ارائه خدمات درمانی هستند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به غربالگری سالانه یک‌ میلیون ‌و ۵۰۰ هزار تولد از لحاظ کم‌کاری تیرویید، افزود: با غربالگری توانستیم سالانه ۳ هزار مورد کم کاری تیروئید را شناسایی کنیم و با همکاری کمیته امداد ۸۵ هزار کودک دچار سوءتغذیه شناسایی و با بسته غذایی مشخص حمایت شدند.
حریرچی همچنین از توزیع  ده میلیون و ۳۸۷ هزار مکمل ویتامین دی در مدارس راهنمایی و دبیرستان دخترانه خبر داد و گفت:  در مناطق روستایی ۱۲۰ هزار مادر باردار و شیرده مبتلابه سوء تغذیه تحت پوشش تغذیه مناسب قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بکار گیری ۱۶ هزار پرستار در طرح تحول سلامت، افزود: ۴۱۰۰ دانشجوی پرستاری از طریق آئین نامه دانشجویی و ۷ هزار و ۵۰۰ پرستار از طریق طرح و تداوم آن بکار گرفته شدند .
وی افزود:  حدود۱۱ هزار پرستار در طی طرح تحول سلامت استخدام دولتی شدند و ده هزار کمک پرستار و بهیار یکساله بکار گرفته شد.
حریرچی  همچنین با اشاره به تامین ۲۸۰۰ آمبولانس اورژانس ، گفت: بنا بود در طی طرح تحول سلامت ۲۱هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شود که خوشبختانه توانستیم این هدفگذاری را تا پایان دولت یازدهم به ۲۲ هزار و ۹۰۰ تخت افزایش دهیم.
وی با اشاره به بازسازی  ۳۹ هزار تخت از تخت های بیمارستانی فرسوده، افزود: ۲میلیون و۵۵۰ هزار متر مربع در فضای بستری بازسازی شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین به کاهش ۳۸ درصدی قیمت دارو و کاهش ۲۵ تا ۶۰ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: همچنین پرداخت از جیب بیماران‌ بیماری های صعب العلاج و خاص از ۴۵ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافت.
وی افزود: همچنین در حوزه سلامت مواد غذایی میزان اسید چرب ترانس را به کمتر از ۳ درصد ، سهم روغن جامد مصرف خانوار ۴۵ درصد، میزان نمک در فرمولاسیون مواد غذایی به میزان ۵ درصد و قندهای ساده رابه کمتر از ۵ درصد کاهش دادیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار