موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15974
۱۲ بهمن ۱۳۹۵

«کودک از نگاه نقاشان ایرانی»

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، روزشمار سال ۱۳۹۶ خود را با نام و یادی از توران میرهادی و با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس، صفحه‌های آغازین این روزشمار به یادی از توران میرهادی، پیشکسوت ادبیات کودکان ایران به همراه تصویری از این چهره فقید اثر استاد علی‌اکبر صنعتی اختصاص یافته است.

این روزشمار بخشی از کار پژوهشی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در زمینه مطالعات کودکی است که با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» منتشر شده است.

روزشمار یادشده ۵۳ تصویر از کودکان را با موضوع «کودک از نگاه نقاشان ایرانی» از نقاشی‌های مینیاتوری تا سبک‌های امروزین دربردارد که آثاری از برجسته‌ترین نقاشان ایرانی از جمله حسین شیخ، آخرین شاگرد کمال‌الملک، علی‌اصغر پتگر، هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، فرح اصولی و پرویز کلانتری را شامل می‌شود. در این آثار، زندگی و جایگاه کودکان در طول تاریخ در نقاشی‌هایی از دوران کهن تا زمان معاصر از نگاه نقاشان ایرانی به تصویر کشیده‌ شده است.

روزشمار ۱۳۹۶ تاریخ ادبیات کودکان در ۶۰ برگ و در اندازه‌ ۱۶*۱۷ سانتی‌متر منتشر شده است. هر برگ در این سالنامه، تاریخ و روزهای یک هفته از سال را دربردارد که در برابر آن یکی از آثار ماندگار نقاشان به همراه شناسنامه‌ آن اثر قرار دارد. در انتهای این روزشمار، مناسبت‌ها و رخدادهایی در پیوند با فرهنگ کودکی یادداشت شده است.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از سال ۱۳۹۱ تا کنون هرساله روزشمارهایی با موضوعاتی چون فرهنگ کودکی با بیان رخدادهای در پیوند با این حوزه و ارائه‌ اطلاعاتی درباره‌ کوشندگان عرصه‌ کودک (۱۳۹۱ – ۱۳۹۲ – ۱۳۹۴)، روزشمار مادر، زن و کودک در شاهنامه (۱۳۹۳) و روزشمار محیط‌زیست (۱۳۹۵) منتشر کرده است.

بنا بر اعلام، موسسه‌ها، شرکت‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ این روزشمار با شماره‌ ۸۸۵۵۲۳۱۸ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار