159394
۲۰ خرداد ۱۳۹۷
در گفت و گو با زیباکلام و عبدالله ناصری مطرح شد:

دغدغه نماینده مجلس رفتن به جام جهانی است یا حل مشکل دختر افغان؟!

ماجرای تجاوز به دختر افغان فضای اجتماعی جامعه را متاثر کرد اما در این میان یک نماینده مجلس هوای رفتن به جام جهانی را کرده تا این مشکل مهم اجتماعی را حل کند!.

به گزارش کودک پرس ، عبدالله ناصری گفت: در مقدمه قانون اساسی تشکیل و ساخت انسان وارسته و با فضیلت وظیفه حکومت اسلامی قلمداد شده و البته بدیهی است ساخت چنین انسانی بدون از بین بردن بدی ها و پلشتی ها ممکن نیست.
او افزود: هنگامی که چنین پدیده زشتی با این محتوای ناهنجار صورت می گیرد قاعدتا باید همه ارکان جمهوری اسلامی اقدامات لازم را برای از بین بردن این پلشتی انجام دهند. فارغ از اینکه فرد قربانی ایرانی باشد یا افغانی و شیعه باشد یا سنی.

استاد بازنشسته دانشگاه ادامه داد: به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی یک نماینده مجلس باید عصاره فضایل مردم آن منطقه باشد. فردی در جایگاه نمایندگی حتما باید با چنین پلشتی برخورد و از افشای آن استقبال کند نه اینکه با این استدلال که چون این شهر نامش خمینی شهر است خواهان کتمان ماجرا شود.
ناصری با تاکید بر اینکه دانستن حق خدادادی مردم است، اضافه کرد: آقای ابطحی باید با استقبال از رسانه ای شدن این خبر نهادهای انتظامی و قضایی را برای دستگیری و محاکمه هر چه سریع تر متهمان بسیج کند. این به نفع مردم حوزه انتخابیه اش و همین طور به سود خود او و مسوولین آن شهر تمام می شود چرا که هشداری برای خانواده ها و همین طور ضرب شستی به مجرمین و خلافکاران است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: در هر صورت با توجه به فضای ایجاد شده در ایران، افغانستان و سراسر دنیا بر سر آن، افکار عمومی باید به طور مستدل و مستند در جریان رسیدگی به این شکایت قرار گیرد.

صادق زیبا کلام نیز در این باره گفت: در حیرت و شگفتی ام که نماینده خمینی شهر چرا نامه درخواست برکناری رییس اورژانس اجتماعی را خطاب به رییس بهزیستی کشور نوشته است؟!

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: تا وقتی نامه را نخوانده بودم باورم نمی شد یک نماینده مجلس چنین استدلال هایی را انجام دهد اما وقتی آنرا از صدر تا ذیل مطالعه کردم ابهام های زیادی برای نگارش چنین نامه ای برایم ایجاد شد.

زیبا کلام ادامه داد: البته به این موضوع نمی پردازم که آیا طبق قانون اساسی یک نماینده مجلس مجاز است که نامه ای به قوه مجریه بنویسد و عزل یک مسوول دولتی را طلب کند و فقط از بعد اخلاقی و اجتماعی می پرسم چرا چنین نامه ای نوشته شده است؟
او تصریح کرد: توجیهات ایشان درباره مکتوم ماندن ماجرا به خاطر انتساب نام شهر به بنیانگذار جمهوری اسلامی هم عذر بدتر از گناه بود.

* آیا وظیفه نمایندگان این است؟

همچنین عبدالله ناصری با اشاره به خبر اعزام 6 نماینده مجلس به جام جهانی گفت: اگر چنین خبری صحت داشته باشد این اقدام به ویژه در شرایط بد اقتصادی فعلی اصلا مورد تایید جامعه قرار نخواهد گرفت. در وضعیتی که افراد به سختی برای تامین نیازهای اولیه خود می کوشند منابع در اختیار دولت و سایر دستگاهها حتما باید خرج مردم خودمان شود.
او تصریح کرد: شنیدم خانم پروانه سلحشوری نیز اعلام کرده است که به خرج خود به جام جهانی مسکو می رود. ایشان طی دو سال نمایندگی نشان داده که واقعا درد و دغدغه مردم را دارد . انتظار این است که خانم سلحشوری با این پیشینه درخشان نمایندگی، مسابقات فوتبال را از خانه تماشا کند و هزینه شخصی که می خواست صرف سفر به مسکو کند را نیز به موسسات خیریه و کودکان بی سرپرست هدیه کند تا از غم مردم کاسته شود.

زیبا کلام نیز با اشاره به سفر احتمالی 6 نماینده مجلس به جام جهانی گفت: برایم خیلی جالب است که نمایندگان مجلس رفتن به جام جهانی و مشاهده گل های فوتبالیست ها را در شمار شرح کار خود می دانند اما دفاع از حقوق یک متهم سیاسی را خیر!

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار