159369
۲۰ خرداد ۱۳۹۷

ارائه خدمات درمانی به ۲۰۰ کودک معتاد بدسرپرست در سال گذشته

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات درمانی به ۲۰۰ کودک بدسرپرست مبتلا به اعتیاد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد پیشگیری از اعتیاد کودکان که در حال حاضر در کشور مطرح است، باید نسبت به قبل فعال تر شود و با جدیت بیشتری در این موضوع تلاش کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد بدسرپرست در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند و خوشبختانه تعداد کودکان و دانش آموزان معتاد تعداد کمی است.

 

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع ظرفیت‌هایی که در 6 استان کشور برای مسئله اعتیاد کودکان در نظر گرفته بودیم، استفاده نشد و در برخی از استان‌ها مانند استان البرز و تهران با ظرفیت مازاد مواجه شدیم.

 

ضرورت فعال کردن رویکردهای درمان کودکان معتاد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد:به دلیل رویکر غیرفعال درمان کودکان معتاد، بخشی از ظرفیت در نظر گرفته شده بدون استفاده مانده است، لذا این امر مستلزم بازنگری و پویاتر شدن فعالیت‌های این حوزه است تا بتوانیم این کودکان را شناسایی و درمان کنیم.

وی افزود: موضوع اعتیاد به ویژه در خصوص کودکان و دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان بهزیستی کشور تمام تلاش خود را در وهله نخست برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به اعتیاد و پس از آن شناسایی و درمان این گروه های حساس به کار خواهد گرفت.

 

مسعودی فرید تاکید کرد: کودکان و دانش آموزان معتادی که مشکل بدسرپرستی ندارند نیز خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و پس از سپری شدن دوره درمان مجددا به جمع خانواده خود باز می‌گردند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار