159323
۲۰ خرداد ۱۳۹۷

برهان محمد؛ اولین آمریکایی برنده مسابقات قرآن دبی

احمد برهان محمد نوجوان ۱۶ ساله، اولین شهروند آمریکایی است که در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی موفق به کسب مقام اول شده است.

به گزارش کودک پرس ، احمد اهل نیو برایتون واقع در ایالت مینه‌سوتا آمریکا امسال موفق به کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبی شد.

در این مسابقات، او موفق شد متسابقینی که از بیش از ۱۰۰ کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند را پشت سر بگذارد و بالاترین جایزه را از آن خود کند.

او چهارشنبه به کشورش برگشت و در مصاحبه با تام کرن خبرنگار اِم.پی.آر. نیوز گفت: از این که اولین آمریکایی هستم که توانستم در چنین مسابقات بزرگی صاحب مقام شوم، احساس افتخار می‌کنم. از اینکه نماینده کشورم هستم و این موفقیت را برای کشورم به ارمغان آوردم خوشحالم.

 

وی که هفت سال است برای یادگیری و حفظ قرآن و شرکت در مسابقات تمرین می‌کند افزود: وقتی کوچکتر بودم قرائت قرآن را به صورت سوره به سوره حفظ و تمرین می‌کردم و کم کم با تمرین بیشتر موفق شدم در روز بیش از یک سوره را حفظ کنم.

او در پاسخ به این سئوال که کسب مقام در این رقابت‌ها به چه عواملی بستگی دارد گفت: اولین چیزی که در مسابقات و حین قرائت مهم است این است که آیات را به درستی حفظ کرده باشیم. اگر اشتباه بخوانیم زنگی را به صدا در می‌آورند و این یعنی آیه را باید از اول بخوانیم. همچنین، زیبایی صدای قاری اهمیت دارد. ما باید قوانین قرائت و تلاوت را به خوبی رعایت کنیم. تلفظ درست برخی از حروف نیز بسیار مهم است.

در ادامه گفتگو تام از او پرسید: هنگامی که تو مشغول تلاوت بودی، زنگی به صدا در نیامد. آیا این اتفاقی نادر نیست؟ و احمد برهان پاسخ داد: چرا این اتفاق بسیار نادر است و خیلی کم پیش می‌آید که کسی بدون خطا آیات را از حفظ بخواند.

 

تام کرن همچنین از او پرسید: آیا در زمان مسابقه از تو می‌خواهند تا سوره خاصی را بخوانی یا خودت انتخاب می‌کنی کدام آیات را بخوانی؟ وی پاسخ داد: آنها انتخاب می کنند. شانس در پیروزی در این مسابقات نقشی ندارد.

احمد برهان همچنین گفت: مسئولان برگزاری مسابقات از چند ماه پیش از شروع رقابت‌ها، روی سوالات کار می‌کنند و آن را آماده می‌کنند. چیزی حدود ۵۰۰ سوال را از قبل آماده می‌کنند. به همین دلیل ما باید تمام آیات را حفظ باشیم و خوب تمرین کرده باشیم.

وی در انتها گفت: برای من، شرکت در این مسابقات فقط تمرین آنچه یاد گرفته‌ام نیست، بلکه تمرین ایمان نیز هست. عمق دانش قرآنی هر کس به میزان ایمانش برمی‌گردد. ایمان است که ما را بالغ‌تر و آگاه‌تر می‌کند.

 

گفتنی است، وی که برنده ۶۸ هزار دلار  شده است، قصد دارد این پول را به خیریه اهداء کند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار