15916
۱۲ بهمن ۱۳۹۵

اگر فرار کنید، کودکانتان را می‌کشیم!

با ادامه درگیری ها و وضع وخیم انسانی در غرب موصل، گروه تروریستی داعش تهدید کرد اگر ساکنان این منطقه برای فرار تلاش کنند، 350 هزار کودک تحت محاصره را می‌کشد.

به گزارش کودک پرس، گروه تروریستی داعش تهدید کرده است اگر ساکنان موصل تلاش کنند از این شهر فرار کنند، 350 هزار کودک تحت محاصره را می‌کشد.

محمود، یکی از نیروهای امدادرسان در مناطق تازه آزادشده شرق موصل، به این سازمان امدادرسان گفت: «من با خانواده‌ام در غرب موصل صحبت کردم، آن‌ها هیچ‌چیزی برای خوردن و آشامیدن ندارند.»
وی گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند کاری انجام دهد، هیچ ماده غذایی یا شیری برای کودکان وجود ندارد، بازارها خالی هستند و همه‌چیزهایی که انبارشده بود، به اتمام رسیده است.»
این نیروی امدادرسان گفت: «خطرات زیادی برای خانواده‌ها وجود دارد؛ اگر داعش ببیند که خانواده‌ای می‌خواهد فرار کند، آن‌ها را در دم می‌کشد.»
گروه‌های امدادرسان هشدار داده‌اند برآورد می‌شود هم‌اکنون حدود 350 کودک در محاصره داعش باشند و خطر کشتار گسترده این کودکان از سوی تروریست‌ها وجود دارد.
سازمان امدادرسان «کودکان را نجات دهید»، گزارش داد نیمی از 750 هزار غیرنظامی که در غرب موصل به دام افتاده‌اند، کودک هستند و اگر خانواده‌ها بخواهند از این مناطق فرار کنند، امکان کشته شدن کودکانشان وجود دارد.
آن‌هایی که در این مناطق باقی‌مانده‌اند، خطر حملات توپخانه‌ای و دیگر تسلیحات انفجاری جان آن‌ها را تهدید می‌کند.
3 ماه پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل، بحران انسانی در مناطق غربی این شهر که همچنان در اشغال داعش است، وخیم است و انتظار می‌رود با ورود ارتش عراق به این مناطق، شمار تلفات غیرنظامیان افزایش یابد.
گفته می‌شود گروه‌های امدادرسان به 750 هزار غیرنظامی در مناطق غربی موصل دسترسی ندارند و این افراد به مواد غذایی، آب و دیگر مایحتاج زندگی نیاز فوری دارند.
مسیر ارتباطی به غرب موصل ماه‌هاست که بسته‌شده و پل‌هایی که غرب و شرق موصل را به هم متصل می‌کرد، تخریب‌شده است.
در حال حاضر هیچ مسیر امنی برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل داعش وجود ندارد.
در همین حال سازمان امدادرسان «کودکان را نجات دهید»، از نیروهای عراقی و متحدانشان خواسته است تا همه پیش‌بینی‌های احتیاط‌آمیز را به‌منظور به حداقل رساندن شمار تلفات غیرنظامیان و کودکان و همچنین تضمین خروج خانواده‌ها از طریق مسیرهای امن را لحاظ کنند.
مائوریتزیو کریوالرو، مدیر سازمان امدادرسان کودکان را نجات دهید در عراق، گفت غیرنظامیان تقریباً نیمی از تلفات این مناقشه را تشکیل می‌دهند، اما در خیابان‌های باریک و پرازدحام غرب موصل، خطر بیشتری جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند.
وی گفت: «کودکان به دام افتاده‌اند و هیچ جایی برای فرار ندارند.»
وی افزود: «برای کودکان فرقی نمی‌کند بمب‌ها از کجا می‌آیند، جایی که اصابت می‌کند مهم است. تأثیر تسلیحات انفجاری در غرب موصل احتمالاً مرگبارتر و گسترده‌تر خواهد بود.»
کریوالرو تصریح کرد: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات انسانی ممکن برای حفاظت از کودکان و خانواده‌هایشان انجام‌شده است.»
 نیروهای عراقی در تاریخ 29 دی، در ادامۀ پیشروی‌های خود در موصل، شرق این شهر را به‌طور کامل از اشغال داعش آزاد کردند. نیروهای ضد تروریسم عراق نیز همچنان به عملیات پاک‌سازی خود در نواحی تازه آزادشدۀ شرق موصل ادامه می‌دهند.
به گفتۀ فرماندهان ارتش عراق، نیروهای دولتی عزم خود را برای آزادسازی کامل موصل جزم کرده‌اند.
عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با شرکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگۀ کُرد، آغاز شد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار