موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15898
۱۲ بهمن ۱۳۹۵

کانون خراسان‌ جنوبی دبیر کنوانسیون حقوق کودک شد.

در پنجمین کار گروه تخصصی زنان و خانواده با محوریت حقوق کودک، دبیری کنوانسیون حقوق کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش کودک پرس، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی در پنجمین کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون این استان گفت: کانون به عنوان مرجع تخصصی حوزه کودک و نوجوان تلاش می‌کند تا زمینه شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی فراهم کند.
حمیدی در بخش دیگری از این نشست خبر از افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های طبس بخش دستگردان، درمیان و بشرویه خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 24 هزار عضو در خراسان‌جنوبی دارد که از این میان، تعداد 4 هزار کودک ونوجوانِ مناطق روستایی هستند که از خدمات کتاب‌خانه‌های سیار بهره‌مند می‌شوند.
وی همچنین به سفر تریلی تئاتر سیار کانون به استان اشاره کرد و گفت: آبان ماه امسال بیش از 8 هزار کودک و نوجوانان در سطح خراسان جنوبی به تماشای تئاتر سیار کانون نشستند.
مدیرکل کانون استان خراسان‌جنوبی در ادامه این برنامه به افتتاح اولین مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر در شهرستان بیرجند در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد، با فعالیت مرکز فراگیر، کودکان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی در کنار سایر کودکان می توانند از فعالیت‌های کانون بهره‌مند ‌شوند.
مظفرالوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این نشست، با اشاره به این‌که 30درصد جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان زیر18 سال تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به اسناد بین‌المللی، ملی، الزامات قانونی و داخلی باید نسبت به احقاق حقوق کودکان تلاش کنیم.
الوندی اضافه کرد: کودکان به دلیل این‌که بی دفاع هستند ما باید نسبت به رسیدگی به مسایل آنان و احقاق حقوق این عزیزان حساسیت بیشتری ایجاد کنیم.
وی با اشاره به این‌که از دو رویکرد حق‌مداری و رعایت مصلحت حقوق کودک غفلت شده است، تصریح کرد: دولت‌ها تضمین‌کننده حقوق کودک از جمله حق سلامت،آموزش، هویت، تفریح و سرگرمی هستند.
وی با بیان این‌که ماده 45 قانون حمایت خانواده در زمینه تصمیمات اجرایی و قضایی در جهت رعایت منافع کودک است، اظهار داشت: براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور کرامت و حقوق اجتماعی جامعه تجلی پیدا می‌کند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به این که هر تصمیمی برای کودکان باید با رعایت مصالح عالی کودک باشد، گفت: عدم تبعیض و برابری، منافع عالی کودک و مشارکت کودکان در تصمیمات خودشان از جمله ارزش های حقوق کودک است.
الوندی تصریح کرد: مرجع ملی حقوق کودک به عنوان نهاد هماهنگ کننده ونظارتی انجام وظیفه می‌کند و با همکاری وزارت کشور و وزارت دادگستری تلاش داریم ضریب نفوذ این مرجع در استان‌ها افزایش یابد.
لازم به توضیح است دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک طی سفر به خراسان‌جنوبی از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک و فراگیر بیرجند نیز بازدید کرد و از چگونگی ارایه خدمات به اعضای فراگیر مطلع شد.
مظفرالوندی با بیان این‌که خود از اعضای قدیمی کانون است، در جریان این بازدید گفت: کانون به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و رمز موفقیت کانون در همین نگاه و فعالیت تخصصی است.

 

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار