15872
۱۱ بهمن ۱۳۹۵

اقدامات جدی دولت یازدهم در پیگیری حقوق کودکان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: ما شاهد آن هستیم که منشور حقوق شهروندی که توسط رئیس جمهوری مطرح شد وارد حوزه اجرایی شده است.

به گزارش کودک پرس، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: در دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف حقوق شهروندی به ویژه در بعد زنان و کودکان مباحث به صورت جدی ‌تر مطرح و دنبال شده است.

به گزارش ایرنا، مظفر الوندی دوشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان افزود: این گونه امور فراتر از شعار و تبلیغ بوده و ما شاهد آن هستیم که منشور حقوق شهروندی که توسط رئیس جمهوری مطرح شد بخشی از این دیدگاه‌هاست که وارد حوزه اجرایی شده است.
وی بیان داشت: برای رفع مشکلات در حوزه کودکان، در گام نخست خواهان تحلیلی درست از ظرفیت موجود با تکیه بر عناصری همانند تعامل چندجانبه برای رفع مشکلات هستیم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اظهارکرد: در هرمزگان و شهرهایی همانند قشم، تلاش‌هایی به صورت جدی در باب حقوق کودک در حال انجام است که جای بسی خرسندی دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر چند مباحث مرتبط با حقوق کودکان به طور طبیعی علاقه ‌مندانی برای دنبال کردن امور مربوطه دارد، اما ظرفیت کنونی خواهان مدیریت و سیاست‌گذاری برای نتیجه بهینه است.
الوندی با بیان اینکه حساسیت های لازم در مورد حقوق کودکان باید در استان‌ها ایجاد شود ، گفت: هرمزگان در بعد نیروی انسانی و ظرفیت های قومیتی استانی قابل توجه و مهم به شمار می‌رود و ما نیز بر این عقیده ایم که می توان با ایجاد و تقویت انجمن‌های مردمی در باب حقوق کودکان به دستاوردهای خوبی رسید.
استاندار هرمزگان نیز در این دیدار گفت: کشوری همچون ایران که تعالیم مقدس اسلام را سرلوحه کار و امور خود قرار داده است، در بعد توجه به جایگاه زنان و کودکان دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
جاسم جادری با بیان اینکه کارهای زیادی در حوزه زنان، کودک و حقوق شهروندی پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته است، اظهار داشت: ایران از بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا عملکرد مناسب تری با توجه به آموزه های دین اسلام داشته است.
وی ادامه داد: این بی‌انصافی است که عده ای، کشوری همچون ایران را که تعالیم مقدس اسلام را سرلوحه کار و امور خود قرار داده و در بعد توجه به جایگاه زنان و کودکان دارای اندیشه‌ها و نظرات انسانی است، زیر سئوال ببرند.
استاندار هرمزگان افزود: همه باید در راستای انعکاس تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای حاصله در این بعد اطلاع‌ رسانی لازم را در مجامع بین ‌المللی داشته باشیم.
جادری یادآور شد: دنیا حساسیت بالایی در این گونه موارد دارد و تا حد امکان باید با تقویت انجمن‌های مردم نهاد در راه حل اساسی و ریشه ‌ای مشکلات به دست خود مردم گام برداریم.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار