158702
۱۳ خرداد ۱۳۹۷

روایتی جالب از سفر ورزشکاران نوجوان چینی به مرقد امام‌خمینی(ره)+ تصاویر

مترجم تیم ملی نوجوانان والیبال چین با بیان روایتی از حضور اعضای این تیم در حرم مطهر امام راحل می‌گوید: این لطف الهی و نشان‌دهنده رهبری پر فروغ امام‌خمینی(ره) در جهان است که ورزشکاران اینگونه محو مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شدند.

به گزارش کودک پرس ، 30 سال از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌گذرد، ولی روز به روز دستاوردهای این مرد الهی در ایران و جهان بیشتر بسط و گسترش پیدا می‌کند. همواره خاطرات و یا گزارشاتی با پس زمینه‌های مختلف از امام خمینی(ره) منتشر می‌گردد اما کمتر موردی درباره خاطرات و تاثیرگذاری امام راحل در ورزش تاکنون منتشر شده است.

 

سال 2005 میلادی است و نزدیک به روزهای خرداد و داغ تابستان، که 8 تیم از کشورهای آسیایی برای حضور در رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شد، به ایران وارد شدند. این رویداد که هر دو سال یکبار در یکی از شهرهای آسیا برگزار می‌شود برای والیبال نوجوانان و پایه تیم‌های ملی کشورها بسیار حائز اهمیت است.

یکی از خاطرات جالبی در این باره و در حواشی این بازی‌ها وجود دارد مربوط به تیم ملی والیبال نوجوانان چین است. کشوری با نظام و فرهنگ سیاسی کمونیستی که آشنایی چندانی شاید با رهبر انقلاب اسلامی نداشته ولی ماجرایی در این سفر مسیر تفکری آن‌ها را نسبت به انقلاب و امام خمینی(ره) تغییر می‌دهد.

 

 

راوی این تاثیرگذاری و تغییر نوجوانان ورزشکار چین، “عباس طاهری” از جانبازان و اسرای 8 سال دفاع مقدس و اهل منطقه قصر شیرین کرمانشاه است که اکنون ساکن شهر کرج است. وی به زبان عربی و انگلیسی تسلط دارد.

این جانباز دفاع مقدس بعد از جنگ علاوه بر کارمندی به همکاری با سازمان تربیت بدنی وقت مبادرت می‌کند و در بازی‌های آسیایی 2005 والیبال آسیا از طرف سازمان تربیت بدنی ماموریت مترجمی تیم‌ملی چین را بر عهده می‌گیرد.

رقابت‌ها در خردادماه 2005 برگزار شد که 10 روز به طول انجامید و تیم ملی چین در این بازی‌ها ششم شد. فدراسیون والیبال ایران این امکان را بعد از بازی‌ها فراهم می‌کند تا هر تیمی به هر جایی در تهران و اطراف آن اعم از مراکز تجاری، تفریحی و هر مکانی که نیاز است سفر کرده و از مراکز مختلف بازدید کنند.

 

 

در کمال تعجب، درخواست سرپرست تیم ملی والیبال چین برای بازدید از مرقد امام‌خمینی(ره) بود؛ طاهری با تعجب این مطالب را بیان می‌کند که چگونه ورزشکارانی از کشوری کمونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که مرقد امام بروند و در این گرمای طاقت فرسا به آنجا سفر کنند و مراکز تجاری و تفریحی و هزاران فضای دیدنی و تفریحی را رها کرده و به حرم خمینی کبیر بروند؛ آشنایی ورزشکاران چین نیز تنها از رسانه‌های محدود و تلویزیون‌های چین بود و هیچ آشنایی قبلی با امام نداشتند.

مترجم ایرانی می‌گوید بعد از ارائه این موضوع توسط چینی‌ها با مسئولان فدراسیون والیبال و برگزاری رقابت‌ها صحبت می‌کند و فدراسیون نیز اتوبوسی در اختیار ورزشکاران چین قرار می‌دهد تا راهی مرقد امام خمینی(ره) در جنوبی‌ترین مناطق شهر تهران شوند.

 

راوی و مترجم ورزشکاران چینی می‌گوید که هر چه به مرقد امام خمینی(ره) نزدیک می‌شویم، سوالات آن‌ها از امام راحل بیشتر شده. از رفتار و گفتار و نوع زمامداری ایشان از ما سوال می‌کنند. یکی از سوالات بسیار جالب و تعجب برانگیز و پر از چالش ورزشکاران چین از مترجم این است که چرا مرقد امام‌خمینی(ره) در این مکان دور از شهر قرار دارد؛ که طاهری در جواب آن‌ها ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری و نزدیکی به مناطق محروم شهر تهران را عامل این امر معرفی می‌کند. برای آن‌ها تعجب‌انگیز است که رهبری با این ابهت و پشتوانه مردمی آنقدر ساده در یک مکان ساده به خاک سپرده شده است.

طاهری به آن‌ها توضیح می‌دهد که انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب تاریخ یا قرن است که از همین‌ پابرهنگان و فقرای جنوب شهر و زاغه‌نشین در زمان پهلوی آغاز و تبدیل به انفجاری در جهان شد.

 

 

زمان ورود والیبالیست‌های نوجوان چین به مرقد امام خمینی(ره) نوع ورود مردم به حرم و لمس ضریح امام راحل برای آن‌ها کمی سوال بر انگیز است و از اینکه مردم و مسافران در اینجا استراحت می‌کنند سوال دارند. طاهری در پاسخ به سوال آن‌ها عنوان می‌کند که در هفته افراد و مردم زیادی غذاهایی تدارک دیده و برای شادی “روح‌الله” نذر و خیرات می‌کنند و مردم ایران اسلامی به این رهبر مردمی اعتقاد زیادی دارند.

چینی‌ها سوالات زیادی دارند که چگونه می‌شود که مردم خودجوش به حرم امام می‌آیند، در صورتی که در زمان‌های قدیم در چین، مردم باید به اجبار بر مزار رهبران خودشان تعظیم و احترام کنند.

به گفته طاهری آن‌ها به شدت تحت تاثیر مرقد امام‌خمینی(ره) قرار گرفته‌اند و سوالات زیادی را درباره شخصیت ایشان دارند که نشان می‌دهد سفر ورزشکاران به مرقد امام بی‌تاثیر نیست و انتخاب این مکان برای بازدید در ذهن آن‌ها مناسب‌ترین گزینه بوده است.

 

 

ورزشکاران چینی به مترجم اصرار دارند که ساعت بیشتری را در مرقد امام راحل بمانند و حتی تقاضای ورود به ضریح را داشتند. از نظر مترجم تیم ملی والیبال چین این لطف الهی است و نشان دهنده رهبری پر فروغ امام خمینی(ره) در جهان است که ورزشکارانی نوجوان برای بار اول اینگونه محو مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شده‌اند.این تجربه آخر طاهری در مترجمی تیم‌های ملی کشورهای خارجی بود و بزرگترین و عجیب‌ترین خاطره وی از ورزشکاران کشورهای دیگر است که به حرم امام می‌روند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار