158587
۱۳ خرداد ۱۳۹۷

۱۰۰۰ کودک و نوجوان کرمانشاهی نیازمند حامی هستند

معاون بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰۰ کودک و نوجوان نیازمند حامی در خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، ماندانا مالمیر اظهار داشت: 5197 خانواده در استان کرمانشاه تحت حمایت بهزیستی هستند و برخی از فرزندان آنها نیازمند حامی است که اکنون مادر خانواده سرپرستی کودک یا نوجوان را برعهده دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی و تخصصی است که در چند سطح افراد آسیب دیده، نیازمند کمک و در معرض آسیب را مورد حمایت‌های تخصصی قرار می‌دهد.

وی افزود: در زمینه بچه‌های بی‌سرپرست سازمان بهزیستی تعدادی از کودکان و نوجوانان را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که تعدادی از کودکان و نوجوانان به دلایل مختلف، بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند که حضانت آن‌ها با سازمان بهزیستی است و به صورت شبانه روزی در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

 

مالمیر بیان کرد: این کودکان و نوجوانان در گروه‌های مختلف سنی تقسیم بندی می‌شوند که گروه سنی تا سه سال در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می‌شوند، گروه سنی 3 تا 6 سال در مرکز نگهداری کودکان نگهداری می‌شوند و گروه‌های سنی 6 تا 12 و 12 تا 18 سال در مراکز مختلفی در شهر کرمانشاه نگهداری می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: این کودکان از سن 6 سالگی به خانه‌های نگهداری فرزندان بهزیستیمی‌روند و سازمان بهزیستی سعی کرده است که خانه‌های بهرستی را کوچک سازی کند و از حالت اردوگاهی خارج کند تا شرایط خانواده را در خانه‌های بهزیستی ایجاد کند.

وی گفت: سازمان بهزیستی زمینه اشتغال، تحصیل و ازدواج جوانان تحت حمایت بهزیستی را فراهم می‌کند اما با این وجود سازمان بهزستی نمی‌تواند جایگزین خانواده برای آنها باشد و مردم می‌توانند برای حمایت تحصیلی، معیشتی، درمانی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست به بهزیستی مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای خانواده‌هایی که فرزند ندارند یا یک فرزند دارند امکان فرزند خواندگی را در اولویت قرار داده است، بیان کرد: افراد مجرد نیز می‌توانند با تایید صلاحیت فرزندی را به سرپرستی بگیرند.

معاون بهزیستی استان کرمانشاه افزود: درسطح شهر تابلو بهزیستی در مراکز نگهداری بیماران روانی ـ ذهنی و مراکز نگهداری سالمندان نصب شده است اما خانه‌های نگهداری فرزندان بهزیستی تابلو نصب نشده است.

مالمیر گفت: با مراجعه به نشانی‌های میدان سپاه پاسداران، بلوار زن، بلوار بهزیستی، معاونت مشارکت‌های مردمی و برای شهرستان‌های کرمانشاه میدان آزادی، فرهنگیان فاز یک، کوچه آموزش ‌و پرورش روبروی پارک معلم امکان حمایت از این کودکان و نوجوانان فراهم است.

 

وی افزود: خیران کرمانشاهی برای کمک رسانی به این فرزندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از 10هزار تومان تا هر مبلغی که بتوانند به شماره حساب 2345363800 بانک ملت واریز کنند و در فیش واریزی قید کنند که این مبلغ اهدایی برای کودکان نیازمند است.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار